For mine penge er budskabet i “Matrix” filmene så godt som forsvundet i virvaret af religiøse referencer og toptunet action. Tilbage står “Reloaded” og “Revolutions” som to udmærkede actionfilm, der dog ikke bryder normerne for genren på samme måde som det første kapitel gjorde. Værst af alt er, at de mange uforløste setups fra den første sequel ender med at trække ned på kvaliteten af den anden, og man må endnu engang ærgre sig over at Wachowski-brødrene ikke var i stand til at håndtere “Reloaded” anderledes. Eneste grund til at “Revolutions” alligevel slipper afsted med fire kameraer skyldes for det første, at dens actionsekvenser er så forbandet underholdende og for det andet, at den har den grundlæggende forhistorie fra både “The Matrix” og “Matrix Reloaded” i ryggen. Det er med til at hæve det mangelfulde plot i “Revolutions” op på et lidt højere niveau, hvorved summen bliver mere interessant end de respektive enkeltdele. Det er uden tvivl “The Matrix” der trækker langt de fleste point hjem i ovenstående regnestykke, og den originale film vil også fremover stå som noget helt unikt indenfor den moderne actiongenre.

Klik her for at læse meget mere om hele Matrix-trilogien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 NOWhere 21 år siden

Jeg var også enormt skuffet! Kampen halvvejs, hvor maskinerne trænger ind til zion, synes jeg var enormt nervepirrende og fedt lavet, og dér var jeg seriøst underholdt, men selv da sad jeg og ventede på forklaringen på det hele. Jeg ventede så lidt længere, og så dukkede endnu en horde af usårlige og hånlige (vidste ikke programmer kunne være skadefro) Smiths op (way to go, har vi set det før?)og så tæsker de rundt med hinanden i et væk, og det var da godt lavet, men hvad var helt præcis pointen med alt det, når der var så meget andet, man kunne bruge tiden på? Ikke så længe efter opgav jeg at få en opsamling på det hele, og så bare på med et stille håb om, at de ikke ville trække vildt meget af det go'e med sig i faldet. Nææ, den lille pige kunne lave farver! Så kan jeg sove godt! Com'on!!
Hvis de nogensinde laver en 4, ska jeg personligt spise hele filmrullen, før den kommer nogensteder hen!
At holde op med det, Wachowski!
Der blev sagt!!
Gravatar

#72 dyg 21 år siden

#71 - Maskinernes indtrængen i Zion var så en af de scener, hvor jeg sad og tænkte: "Ja, jeg har set Braveheart før, kom nu videre".
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#73 filmz-RanDoMiZeR 20 år siden

Filmen er værd at tage ind at se, jeg var inde at se den med min kæreste, og havde egentlig ikke troet at den var så god, da den kom ret hurtigt efter Matrix Reloaded.
Men, jeg blev overrasket, og synes det er en fantastisk film! =)
Gravatar

#74 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#73 To easy..
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#75 filmz-Dic 20 år siden

Kanon film skal bare ses...

Men på den anden side hvem ville ikke se denne film :-)
Gravatar

#76 Tylerdurden 20 år siden

Zion er vor
Zion er vor
Vi har vundet
Zion er vor!

Kunne ikke modstår fristelsen, sorry... :-I
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#77 trekster 20 år siden

LOL!
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#78 dyg 20 år siden

Hehehe, sten :D
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#79 filmz-maban 20 år siden

jeg pissede i biograf stolen fordi jeg ville have noget for mine penge..
Haps!
Gravatar

#80 filmz-rasmus_bt 20 år siden

Uanset hvad der bliver sagt om denne film, er den bestemt seværdig. Det er en fantastisk flot og storslået fortælling, som har en smuk, omend sørgelig slutning. So be it.

Har kun set den én gang i biffen og glæder mig til et gensyn med den i hjemmebiffen!

Film skal ses i hjemmebiffen!

Skriv ny kommentar: