For mine penge er budskabet i “Matrix” filmene så godt som forsvundet i virvaret af religiøse referencer og toptunet action. Tilbage står “Reloaded” og “Revolutions” som to udmærkede actionfilm, der dog ikke bryder normerne for genren på samme måde som det første kapitel gjorde. Værst af alt er, at de mange uforløste setups fra den første sequel ender med at trække ned på kvaliteten af den anden, og man må endnu engang ærgre sig over at Wachowski-brødrene ikke var i stand til at håndtere “Reloaded” anderledes. Eneste grund til at “Revolutions” alligevel slipper afsted med fire kameraer skyldes for det første, at dens actionsekvenser er så forbandet underholdende og for det andet, at den har den grundlæggende forhistorie fra både “The Matrix” og “Matrix Reloaded” i ryggen. Det er med til at hæve det mangelfulde plot i “Revolutions” op på et lidt højere niveau, hvorved summen bliver mere interessant end de respektive enkeltdele. Det er uden tvivl “The Matrix” der trækker langt de fleste point hjem i ovenstående regnestykke, og den originale film vil også fremover stå som noget helt unikt indenfor den moderne actiongenre.
Klik her for at læse meget mere om hele Matrix-trilogien.
#71 NOWhere 21 år siden
Hvis de nogensinde laver en 4, ska jeg personligt spise hele filmrullen, før den kommer nogensteder hen!
At holde op med det, Wachowski!
Der blev sagt!!
#72 dyg 21 år siden
#73 filmz-RanDoMiZeR 20 år siden
Men, jeg blev overrasket, og synes det er en fantastisk film! =)
#74 filmz-Daniel_Logan 20 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#75 filmz-Dic 20 år siden
Men på den anden side hvem ville ikke se denne film :-)
#76 Tylerdurden 20 år siden
Zion er vor
Vi har vundet
Zion er vor!
Kunne ikke modstår fristelsen, sorry... :-I
#77 trekster 20 år siden
LOL!
#78 dyg 20 år siden
#79 filmz-maban 20 år siden
#80 filmz-rasmus_bt 20 år siden
Har kun set den én gang i biffen og glæder mig til et gensyn med den i hjemmebiffen!
Film skal ses i hjemmebiffen!