I en film baseret på et skydespil forventer man naturligvis, at det indeholder en masse actionscener, men overraskende nok er der relativt få, og de enkelte, der er, er til gengæld temmelig kedsommeligt udført. Selv en ikonisk ildkamp i slowmotion virker mest af alt søvndyssende. På intet tidspunkt i filmens 100 minutters spillelængde er der en eneste mindeværdig actionscene. Sammenlignet med den nyudgivne “Wanted”s opfindsomhed virker “Max Payne” næsten som en tilbagevenden til 90’ernes flade Steven Seagal-film.

Først og fremmest plages filmen dog af sit endimensionelle persongalleri, der kun synes at eksistere for, at Max Payne kan plaffe huller i det. Huller er der ligeledes i plottet, som kaster endeløse urimeligheder over tilskueren, og hvis overraskelser kan ses på mils afstand. Ja vist, filmen kan byde på enkelte flotte sekvenser med flyvende valkyrier, men de føles mest af alt som et komplet irrelevant element, som blot eksisterer for at imponere os. De har ingen egentlig funktion i filmen, og man sidder i stedet tilbage og ønsker, at energien og pengene var blevet lagt i at lave en ordentlig actionfilm i stedet. ”Jeg tror på smerte,” siger den sammenbidte Max i filmens indledende stunder, og efter at have overværet denne mislykkede film er det ikke svært at se hvorfor. Den gør næsten ondt.

Læs mere om computerspilfilmatiseringer i Moviola: Fra computerspil til film

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-vassago 15 år siden

#10: jeg ville have skudt på at det var fordi den var "langtrukken", at de 100 mins føltes som 125...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#12 zamm- 15 år siden

Der røg den biotur i vasken! Eller det ved jeg ikke, jeg gider bare ikke se en film og så vide at den stinker! :(
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#13 Lethal Injection 15 år siden

Ser man Mila Kunis topløs ligesom i traileren? Så kan den ikke være helt forfærdelig :P
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#14 HonoDelLoce 15 år siden

#12

Du kan da på ingen måde vide om du vil synes den stinker før du selv har set den :) Det er vel et spørgsmål om en million forhold der kan være forskellig fra dig til anmelderen :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#15 Benway 15 år siden

#13 Det gør man ikke...
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#16 elwood 15 år siden

#9 Hehe tak tak 8-)

You gotta work with what you get

nå nu vil jeg sku i seng.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 Morpheus 15 år siden

Jeg har været meget skeptisk med den her film siden det første kom frem om den. At den skepsis så blive indfriet er jo ikke godt. Kunne godt tænke mig og være blevet overrasket.

Spillene er mega fede og nogle af de fedeste spil jeg har spillet. Glæder mig til 3'eren!
Gravatar

#18 kasper.jen 15 år siden

Traileren så ellers god ud... havde overvejet at se den, men ikke nu, da max payne 3 steder har fået 2 stjerner... lidt ærgeligt, da jeg faktisk havde forventet lidt.. Så igen er det forståeligt at den er gået i vasken, når man ser på Hitman, der også havde helt forfærdelig dialog og handling..
Gravatar

#19 enfilmnørd 15 år siden

Overvejer stærkt at give den en chance selvom anmelderne har slagtet den. Spillene var virkelig gode, og hvis de bare har hold stilen en smule...
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#20 The Watcher 15 år siden

13# Det er ikke Mila men Olga der også var Topløs i Hitman, hun må være van til det :d
Now i see the funny side, now i'm always smiling

Skriv ny kommentar: