I en film baseret på et skydespil forventer man naturligvis, at det indeholder en masse actionscener, men overraskende nok er der relativt få, og de enkelte, der er, er til gengæld temmelig kedsommeligt udført. Selv en ikonisk ildkamp i slowmotion virker mest af alt søvndyssende. På intet tidspunkt i filmens 100 minutters spillelængde er der en eneste mindeværdig actionscene. Sammenlignet med den nyudgivne “Wanted”s opfindsomhed virker “Max Payne” næsten som en tilbagevenden til 90’ernes flade Steven Seagal-film.
Først og fremmest plages filmen dog af sit endimensionelle persongalleri, der kun synes at eksistere for, at Max Payne kan plaffe huller i det. Huller er der ligeledes i plottet, som kaster endeløse urimeligheder over tilskueren, og hvis overraskelser kan ses på mils afstand. Ja vist, filmen kan byde på enkelte flotte sekvenser med flyvende valkyrier, men de føles mest af alt som et komplet irrelevant element, som blot eksisterer for at imponere os. De har ingen egentlig funktion i filmen, og man sidder i stedet tilbage og ønsker, at energien og pengene var blevet lagt i at lave en ordentlig actionfilm i stedet. ”Jeg tror på smerte,” siger den sammenbidte Max i filmens indledende stunder, og efter at have overværet denne mislykkede film er det ikke svært at se hvorfor. Den gør næsten ondt.
Læs mere om computerspilfilmatiseringer i Moviola: Fra computerspil til film
#11 filmz-vassago 16 år siden
#12 zamm- 16 år siden
#13 Lethal Injection 16 år siden
#14 HonoDelLoce 16 år siden
Du kan da på ingen måde vide om du vil synes den stinker før du selv har set den :) Det er vel et spørgsmål om en million forhold der kan være forskellig fra dig til anmelderen :)
#15 Benway 16 år siden
#16 elwood 16 år siden
You gotta work with what you get
nå nu vil jeg sku i seng.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#17 Morpheus 16 år siden
Spillene er mega fede og nogle af de fedeste spil jeg har spillet. Glæder mig til 3'eren!
#18 kasper.jen 16 år siden
#19 enfilmnørd 16 år siden
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#20 The Watcher 16 år siden