I en film baseret på et skydespil forventer man naturligvis, at det indeholder en masse actionscener, men overraskende nok er der relativt få, og de enkelte, der er, er til gengæld temmelig kedsommeligt udført. Selv en ikonisk ildkamp i slowmotion virker mest af alt søvndyssende. På intet tidspunkt i filmens 100 minutters spillelængde er der en eneste mindeværdig actionscene. Sammenlignet med den nyudgivne “Wanted”s opfindsomhed virker “Max Payne” næsten som en tilbagevenden til 90’ernes flade Steven Seagal-film.

Først og fremmest plages filmen dog af sit endimensionelle persongalleri, der kun synes at eksistere for, at Max Payne kan plaffe huller i det. Huller er der ligeledes i plottet, som kaster endeløse urimeligheder over tilskueren, og hvis overraskelser kan ses på mils afstand. Ja vist, filmen kan byde på enkelte flotte sekvenser med flyvende valkyrier, men de føles mest af alt som et komplet irrelevant element, som blot eksisterer for at imponere os. De har ingen egentlig funktion i filmen, og man sidder i stedet tilbage og ønsker, at energien og pengene var blevet lagt i at lave en ordentlig actionfilm i stedet. ”Jeg tror på smerte,” siger den sammenbidte Max i filmens indledende stunder, og efter at have overværet denne mislykkede film er det ikke svært at se hvorfor. Den gør næsten ondt.

Læs mere om computerspilfilmatiseringer i Moviola: Fra computerspil til film

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Frederik 15 år siden

Øv, spillene var ellers gode. Tror jeg springer den her film helt over :)

God anmeldelse iøvrigt.
Gravatar

#2 Highland Park 15 år siden

Elwood, vi mangler noget billedtekst her. :)
(Men måske de er for svære for dig?)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 Lethal Injection 15 år siden

Wow i totally didnt see that coming:P
Jeg skal ihvertfald aldrig se filmen, ikke efter hvad de gjorde ved Hitman
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#4 Noccio 15 år siden

Hvorfor pokker er Jim bravura lige pludselig blevet sort ? Og har Lupin smidt en masse kg og erhvervet sig mexicanske træk? Det er jo helt hen i vejret, altså..
Gravatar

#5 HonoDelLoce 15 år siden

Nu har jeg ikke set filmen, og vil på ingen måde anklage anmeldelsen for at være dårlig :)

Men jeg vil dog sige, at jeg synes det er lidt pudsigt, at anmelderen nævner Max Payne som et decideret Action-spil..

Der er masser af spil som jeg elsker på grund af deres gennemførte fede action.. Men i Max Payne var actionen jo blot nærmest en undskyldning for at komme videre med den fede dystre stemning og videre i handlingen.. Faktisk sad jeg tit og ærgrede mig over, at man nu skulle til at plaffe nogle bad guys ned i en lagerhal, når nu jeg bare gerne vil vide, hvad der sker bagefter.. Faktisk husker jeg en specifik "bane" som jeg havde ekstremt svært ved at komme forbi.. Ved alle andre spil ville jeg forsøge en masse gange, give op og sige "det var lige godt grov!" .. Men ved Max Payne blev jeg ved i flere dage (ikke i træk, rolig nu!) fordi jeg var drevet af at finde ud af hvad der videre skete..

På et tidspunkt var jeg sågar endda ved at overveje at snyde - FØJ! (bare rolig, det kom aldrig dertil.. Jeg tog mig selv hårdt i kronjuvelerne og mandede mig op! :) )
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 Starbrow 15 år siden

hmm.. dvd udgivelsen skulle være anderledes..
Gravatar

#7 elwood 15 år siden

#2

hehe jeg skal lige komme hjem først, det var en lang dag på arbejde idag, hvor jeg ikke ku tjekke filmz.

Nu er det jo ikke Nicolas Cage (det er ham som er mit speciale hehe)

men vi prøver nogen lidt mere obskøre så.

Billede 1. "Mark Wahlberg ønskede sig inderligt en Give-all kode på nuværne tidspunkt"

Billede 2. "Castet fordriver tiden med en god omgang Twister"

Billede 3. "hva helvede er det de laver derinde?!"
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 The Watcher 15 år siden

Mystisk hvordan kan den vare 125minutter når IMDB skriver 100min ?
Now i see the funny side, now i'm always smiling
Gravatar

#9 Highland Park 15 år siden

elwood (7) skrev:
Billede 2. "Castet fordriver tiden med en god omgang Twister"

Hahaha! :D Den er faktisk skideskæg Elwood!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 Benway 15 år siden

#8 Det er en fejl. Det er blevet rettet.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: