Med “Mellem fjender” har franskmændene lavet, hvad amerikanerne har formået i årevis: en gennemsnitlig kriminalfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jessup 19 år siden

Det lyder godt nok ad helvede til.
This is just until June
Gravatar

#2 filmz-Bruce 19 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 1 Jeg er bestemt heller ikke enig med dig.

Det er en veldrejet og spændende fransk kriminel thriller, som har flotte billeder, kanon klipning og ikke mindst fremragende spil endnu en gang af Daniel Auteuil og Gerard Depardieu.

Filmen tager masser af uventede drejninger undervejs, hvilket gør den uforudsigelig og holder spændingen til det sidste.

At den så også er baseret på virkelige hændelser gør den bare endnu bedre.

Nu må man bare håbe at der får lov til at komme flere franske politifilm op herhjemme for de er efter min mening en tand bedre en de amerikanske, både teknisk og plotmæssig.

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#4 jessup 19 år siden

Jeg sagde "lyder" - jeg har ikke noget mod at tage fejl hvis jeg skulle se den og i anbefaler den jo varmt:)
This is just until June
Gravatar

#5 filmz-Bruce 19 år siden

Bæveren og DVDTalk anbefaler den også.

Plottet kunne have været stærkere, men det er underholdende og god action, især i første time.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 dh-ad 19 år siden

Med "Mellem fjender" har franskmændene lavet, hvad amerikanerne har formået i årevis: en gennemsnitlig kriminalfilm.

Men dårlige actionfilm har franskændene da også lavet i flere år, tag bare "Taxi" og efterfølgerne...
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 6 Så prøv til gengæld at se politifilm som fx "Police", "Les Voleurs" og "L.627", så får du sikkert et lidt andet syn på genren.

Jeg er enig i at "TAXI" langt fra er det bedste, men den amerikanske remake var da endnu værre :)

Gravatar

#8 SteeN! 19 år siden

Deres næser bliver jo hellere ikke kønnere for årene går.. De bliver nærmere det stik modsatte..
"Ja ja - du flyver og hvad så?"
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 8 GD har jo også sin egen vingård, så måske har har tage lidt for mange prøver ;)

Skriv ny kommentar: