Ånden er stærk, men kødet er svagt. Stathoulopoulos har helt sikkert haft de bedste intentioner med sin lille fortælling om Urania og Theodoros, men den endelig film står svagt. Historien er spændt bredere ud, end den kan bære. En bitte animeret kortfilm kunne snildt have stået stærkere. Det er i hvert fald Daenschels små, visuelt opfindsomme sekvenser, man tager med sig, plus et par kønne billeder af det mytiske, græske landskab svøbt i tåge.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 10 år siden

Mja, jeg synes nu det var en meget fin lille fortælling. Filmens narrativ og tempo er måske udfordrende, men det er netop her, at jeg fandt filmens ro og skønhed. Prætentiøs synes jeg ikke du kan tillade dig at kalde filmen, for den er da nærmest det modsatte. Her er ingen store armbevægelser eller et forsøg på en dybsindig morale - blot en simpel historie. Jeg giver gerne et lille 4-tal.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 davenport 10 år siden

Det lyder lige som en film for mig!!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 Sweetiebellefan 10 år siden

Det lyder godt.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: