Michael Manns “Miami Vice” er en intelligent, velspillet og spændende thriller, der ganske vist tager udgangspunkt i en forældet tv-serie fra 80’erne, men alligevel leverer en helt igennem seriøs og seriøst underholdende historie om determinerede betjente og glubske banditter. Denne Blu-ray indeholder et hæderligt transfer, et solidt lydspor og omtrent én times udmærket ekstramateriale. Fans kan med god samvittighed investere i filmen igen.
#1 McPeter 15 år siden
Når jeg lige snupler over den igen så skal jeg nok gense den. ;-)
#2 filmz-Bruce 15 år siden
#3 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 filmz-Ice 14 år siden
Har du set den forlængede udgave af Miami Vice. Jeg havde hørt at den skulle være bedre, men er lidt usikker på om det er værd at investere i samme film der bare er lidt længere.
På forhånd tak.
#5 The Insider 14 år siden
#6 filmz-ab 14 år siden
#7 filmz-Ice 14 år siden
Hell I am! Michael Mann er efter min mening den filmskaber i Hollywood der skaber de mest stil- og stemningsfulde og atmosfæriske kriminal-film. Han er simpelthen den bedste til det han gør.
Forresten fik jeg købt den forlængede udgave fra Stereo-Studio, for kun 25 kr. Jeg har det helt på samme måde som dig. Jeg elskede biografversionens pludselige start uden credits osv. Numb-Encore af Linkin Park og Jay-Z skaber en cool stemning. Den nye intro er bestemt flot, men jeg foretrækker altså biografversionen hvor vi direkte bliver kastet ind i fortællingen. Der er selvfølgelig nogle flere scener der gør historien lidt mere sammenhængende, men som helhed er den hverken dårligere eller bedre.
#8 The Insider 14 år siden
#9 BN 14 år siden
Enig. Filmen virker som et kæmpe tilbageskridt for Michael Mann, og det samme gjorde hans næste film, 'Public Enemies'.
#10 filmz-ab 14 år siden
Ja, det kører ikke så godt for ham. Public Enemies kunne jeg godt lide første gang, men den tabte en hel del, og holder derfor ikke så godt, selvom den ikke er decideret dårlig, som Miami Vice. Men vi er langt fra hans standard, ja. Synd, for han har lavet nogle af mine all time favoritter.