Det er en flot film, en rigtig flot film. Der kan ikke herske tvivl om at Spielberg hører til blandt verdens bedste. Han fortæller en historie som sætter nogle ting i perspektiv. Han stiller nogle spørgsmål, som er op til den enkelte at besvare. Det er hans billede, nogle vil måske sige skræmmebillede af en forestående fremtid. Men jeg vil ikke sige mere end, det er en film som skal ses – og det helst flere gange.
Klik [url=articles/view/217/]her[/url] for at læse mere om Philip K. Dick i Ugens filmz.
#11 Michael Andersen 22 år siden
Det er rigtigt!
Det er også en af grundene til filmen er så fed, den stiller spørgsmål til publikum.
Jeg så lige Kubricks "A Clockwork Orange" igen igår (på TVD1), der var der en replik er lød: <I>"Folk vil sælge deres frihed, for at få ro og orden![/i]
Det passer måske godt til "Minority Report"
#12 filmz-vassago 22 år siden
#13 Michael Andersen 22 år siden
Der har han helt sikkert gjort. Specielt "frihed kontra overvågningssamfund"
#14 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#15 Skobbolop 22 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#16 filmz-Jonas 22 år siden
Historien er gennemført, med få uundgåelige flaws for at få historien til at hænge sammen.
Til gengæld synes jeg Spielberg instruktion er temmelig uoriginal. Soderbergs farvespil (Traffic) og Scotts (Hannibal og Gladiator), sidste nævnte specielt i actionscenerne underminerer Spielberg originalitet, men en kombination af disse af Soderberg og Scott er jo heller ikke at fornægte.
Får en til tænke over hvad det er som gør Spielberg så populær (er selv stor fan), hvornår revolutionerede han egentlig som instruktør (bortset fra Schindlers liste)? Har alle hans film ikke været båret af manuskripterne?
Til gengæld så jeg gerne lidt flere af Dicks romaner/noveller filmatiseret? Minority Report og Blade runner (tak fordi de ikke brugte originaltitlerne fra romanerne!) kan ikke være de eneste perler!
#17 azathoth 22 år siden
... eller Impostor
#18 filmz-ragnar 22 år siden
#19 Michael Andersen 22 år siden
Interessant at du syntes Spielbergs instruktion er uoriginal, men jeg er nu ikke helt enig!
Du skriver at han "låner" fra andre film: Korrekt, han låner. Men samtidig laver han det lidt om og gør de lånte ting til hans egne! Eks. det farvespil du skrev om (jeg kunne nævne mange flere ting i "Minority Report", som er hentet fra andre film) passer perfekt til filmen og historien. Det er ikke sådan, at disse "lånte ting" distrahere èn når man ser filmen (Det syntes jeg ihvertfald ikke).
Det er da netop originalt!
Spielberg er en fremragende fortæller.
Det samme har f.eks Tarantino gjort med "Pulp Fiction", der har lånt fra andre film, f.eks en del japanske.
#20 filmz-vassago 22 år siden