Værst er det dog, at rumvæsenerne aldrig rigtig kommer til at virke specielt frygtindgydende eller interessante. Selv da hovedpersonerne bliver angrebet ude i junglen, føler man aldrig rigtig, at de er i fare. Og det er filmens allerstørste problem. Den er så optaget af hele tiden at antyde, hvad der sker, at der ikke rigtig sker noget som helst. Og når vi endelig ser monstrene ordentligt til sidst, virker det hele ærlig talt ret bizart og anti-klimatisk.

“Monsters” har et enormt potentiale, men indfrier det desværre aldrig rigtigt, og hvor filmen er eminent til at sætte scenen og drage publikum ind i sin realistiske fremtidsvision, så halter det med at skabe intensitet og en grundlæggende bekymring for hovedpersonernes ve og vel. Der er kort sagt simpelthen ikke nok monsterfilm over “Monsters”.

Se også: Filmz TV: Interview med “Monsters”-instruktøren Gareth Edwards.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 smolinsk 13 år siden

Der vil jeg så bare en ting, og det er at den film er så meget bedre end så meget andet der er der ude omkring monstre osv, synes anmelder tager ret meget fejl. Filmen handler jo i den forstand ikke så meget om monstrene, men mere om de to hovedpersoners rejse. Personligt har jeg ikke behov for at blive skræmt af disse monstre i denne film, så det er helt fint man bare lige for et glimt i ny og næ af nogle lidt mærkelige væsner der lever deres helt eget liv på en lidt fin og flot måde. Til de penge der er brugt på den film her er det sgu virkelig godt gået hvad han har hevet ud af det. Uden der sker det vilde, synes jeg man sidder klistret til skærmen hele tiden.
Gravatar

#2 Troels 13 år siden

glæder mig stadig rigtig meget til at se den, på trods af den 3 stjernede anmeldelse.
Gravatar

#3 filmzkim 13 år siden

Intet mindre end 4 stjerner
Gravatar

#4 kasperfmn 13 år siden

Helt uenig med anmelder, fantastisk film :-)
Gravatar

#5 misuma 13 år siden

Kun tre stjerner? Øv. Håber jeg selv får en lidt anden oplevelse ud af filmen.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6 Djibyman 13 år siden

Har den ikke først premiere i morgen?
Jeg har gået og holdt øje med den, og desværre kan jeg ikke finde nogen biografer den går i, så hvor har i set den?
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#7 kasperfmn 13 år siden

Filmen er allerede ude på dvd/bd i udlandet, så den kan f.eks. bestilles hjem.
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg synes også den er de 4 stjerner værd. Filmen har en masse interessante ting at byde på, og af en lavbudgetsfilm at være, synes jeg den får meget ud af pengene i form af et troværdigt miljø. At monstrene ikke er decideret skræmmende på noget tidspunkt, kan der vel være noget om, men det er heldigvis ikke en nødvendighed for filmens virke. Derimod byder den på en fin lille kærlighedshistorie i en fint skildret ikke-så-fjern fremtid. Ikke fantastisk men stadig en solid film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 PredatorX 13 år siden

Jeg er meget enig med anmelderen.

Filmen i sig selv er ikke mere end 2 stjerner værd, men udførelsen osv giver bestemt et ekstra point.

Havde den haft en bedre slutning, havde det måske trukket lidt op. Men det har den ikke... Meget middelmådig, men flot udført (når man tager budgettet i betragtning) film.

Jeg blev ret skuffet over den, havde helt sikkert regnet med noget mere...

Og så er den mandlige hovedperson PISSE irriterende og handler flere gange ret irrationelt.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#10 dslacker 13 år siden

Glimrende roadmovie med mange fantastiske billeder - en bamse i gasmaske, særprægede plakater og TV-nyheder med skumle flertydige budskaber, tørretøj på pigtråd, rustne fiskekuttere i jungletrætoppe mmm - Nej det er ikke et CGI-overflødighedshorn som Cloverfield og Skyline og hvad så...
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440

Skriv ny kommentar: