“Monsters University” fortæller en sympatisk historie om to rivaler, der er for optaget af deres egen overlegenhed og i løbet af 90 minutter må indse, at gode præstationer er noget, der fremmanes i fællesskab med andre. Snobbede grupperinger, rigide hierarkier og for meget individualisme virker måske fristende for den, der kører med klatten, men det er i venskabet og den gensidige anerkendelse, at enhver får mulighed for at bidrage med lige præcis det, han eller hun kan. Fornemt, og hvor kan jeg kun bakke op om den pointe. Men hvor er det også nemt at gennemskue, hvordan “Monsters University” vil tage sig ud, når netop dét er moralen. “Monsters University” er altså vittig og charmerende, men lad os håbe, at Pixar har noget mere nyskabende og exceptionelt i støbeskeen til næste gang.
#1 David Munch 11 år siden
Så den er lige så god som mine to yndlings-Pixarfilm... Det er jo fint!
#2 MOVIE1000 11 år siden
Med Monster Inc. skulle de skabe deres eget univers eller sætte sig ind i hvordan børnene opfattede monstre under sengen, hvilket ikke er særlig let, men de formåede at komme med et rigtig godt bud i Monsters Inc. Monsters University skal de på en måde genskabe det samme univers, bare et andet miljø, det frygtede jeg lidt da det kom frem at det skulle være filmens handling. For mig virker det lidt som en ligegyldig 2er, men jeg skal med glæde se den og håbe på at jeg tager fejl. Det bliver dog først engang på BD.
#3 Jack Slater 11 år siden
Toy Story (Fungerede FINT med 3 film)
De utrolige (Egner sig umiddelbart fint til 2 stks mere, vil jeg mene)
#4 Sweetiebellefan 11 år siden
Ser fremtil Monsters University.
#5 Toothless 11 år siden
Og Monsters Inc. var jo en sød og varm historie, som jeg trods det gennemskuelige plot i 2'eren er sikker på har fået en rigtig god fortsæt... ehm ... begyndelse! :D Man VED jo de ender som bedste venner kva det, at man har set deres videre eventyr i Monsters Inc, så jeg vil mene plottet i Monsters University ikke er det væsentlige ... Det må nærmere være, hvordan de formår at levere det! Og DET glæder jeg mig til!!!
#6 Anders Baad Mai 11 år siden
Vil selv belønne filmen med 5 store stjerner :).