Jeg var positivt overrasket over “Monsters University”. Ovenpå den frygtelige “Biler 2” og den blot nogenlunde “Modig” havde jeg vitterligt ikke forventet, at en prequel til den 12 år gamle “Monsters, Inc.” ville være filmen, der genetablerede min tiltro til computertroldmændene hos filmselskabet Pixar. “Monsters University” er ikke just gennemsyret af overraskelser, men den bugner til gengæld af charme, visuelt overskud og computerskabte charmetrolde. Filmen ser monstergodt ud på Blu-ray, og skivens lydspor imponerer også enormt. Kvantiteten af ekstramateriale er ikke ligefrem høj, men det er kvaliteten heldigvis. Men fans bør bestemt gå efter 3D-udgivelsen af filmen, der indeholder langt flere ekstra godter.
Se også: Filmz TV: Pixar-tema
#1 christian_jacobsen 10 år siden
#2 Highland Park 10 år siden
#3 The Insider 10 år siden
#4 Highland Park 10 år siden
http://filmz.dk/monsters-university-instruktoer-fo...
#5 The Insider 10 år siden
#6 duuk74 10 år siden
Her er nummeret fra rulleteksterne. Det bliver man sgu i godt humør af :)
#7 GustavE 10 år siden
Men ellers en virkelig god anmeldelse.
#8 elwood 10 år siden
Men ja MU er ganske underholdende, bare det at man har Nathan Fillion som en rigtig Sportsjock, pure comedy gold.
Var flere steder, hvor jeg ikke ku lade være og tænke på Revenge of the nerds, samt Animal House, men jeg tror nu også det er med fuldt overlæg at man tænker i de baner.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"