Er “Narnia: Løven, heksen og garderobeskabet” anno 2005 så gået hen og blevet en god film? Både og. Den vil med garanti begejstre det yngre publikum, og på trods af, at det er en til tider voldsom film, er der ikke noget de små ikke vil kunne tåle at se. Den er bestemt værd at tage familien med ind i biografen for. Fortællingerne om Narnia er for længst blevet klassikere, men denne film er desværre ikke helt i samme liga – der mangler lige det sidste. Den er sanselig smuk, eventyrlig og frem for alt en god historie. Havde der blot været lidt mere af det fantastiske og magiske i stedet for det alt for polerede og pæne, ja, så ville den have siddet lige i skabet.
#21 [email protected] 18 år siden
Sygt flotte Special Effects!
Skide go´ historie !
5/6 !
Denne film skal ses !
#22 filmz-moonbird 18 år siden
jeg skal ind og se den i aften og jeg glæder mig :D
#23 SpielbergFreak 18 år siden
Narnia er ikke spor anderledes end så mange andre film.
#24 Kalle Ferm 18 år siden
Så derved gør det jo bøgerne til noget særligt i den henseende. Noget som filmen vel ikke kan sige sig fri fra?
Men som du siger Spielbergfreak - mange film har jo religøse referencer som man jo heldigvis kan forholde sig til som man vil. :-)
#25 filt 18 år siden
#26 filmz-Locutus 18 år siden
Derudover er det en kanonflot film, med lækre effekter, lækker musik (Harry Gregson-Williams er en musikalsk Gud - pun intented) og en god handling.
#27 filmz-moonbird 18 år siden
#28 weebs 18 år siden
4/6
#29 filmz-cluas 18 år siden
Til tider bliver hele historien lidt for dramatisk og episk uden overhovedet at være det (?) og det er ret ødelæggende for helheden.
Derudover er jeg som altid irriteret over at der bliver lavet bitte små (ligegyldige) ændringer i forhold til bogen.
3 stjerner
OG GODT NYTÅR !
#30 filmz-grev_michal 18 år siden
Som en del af de andre også har sagt - så virker den lidt kold, man mangler lidt "the connection" med skuespillerne for rigtig at leve sig ind i filmen.
effekterne var jo ok, men i den kategori er der jo film som war of the worlds, king kong, revenge of the sith ( de 3 vil jeg da tro bliver nomineret i den kategori) - og der tror jeg ikke narnia kan følge med.