“Narnia: Løven, heksen og garderobeskabet” er en underholdende og letfordøjelig familiefilm, som gerne måtte have været lidt mere bred og langmodig. Men den er et glimrende alternativ til “Harry Potter”-filmene, som først for nylig synes at have fået et effektivt spark i numsen. Men hvor “Narnia” er god, er dvd’en simpelthen fremragende. Billedsiden er flot, lydsiden fremragende, og ekstramaterialet er simpelthen eminent. En aldeles fremragende udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 akerman 17 år siden

Enig i at filmen er letfordøjelig, men 5/6 er for meget til denne tynde kop sødsuppe. Bærer præg af at forlaget kun er er 120 siders hæfte... og så at disney har været inde over og lige gøre den børnevenlig, så man overhovedet ikke føler at der er nogen fare for nogen af hovedpersonerne på noget tidspunkt, fordi de selvfølgelig altid vil vinde over de onde, og så til tonerne af smuk hornmusik og solnedgang i baggrunden. Bvadr!
Gravatar

#2 dyg 17 år siden

Selve filmen var jeg yderst skuffet over, den har ikke fået mere end 3/6 fra mig, men selve dvd'en er jo ganske fin, med meget ekstramateriale, så 5/6 for dvd-udgivelsen er nok ikke helt tosset.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 filmz-Kadann 17 år siden

#1 -

Selve filmen får da 4/6, ikke 5/6 - det er, som NayZe skriver, den samlede udgivelse der får den karakter.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 duuk74 17 år siden

Vil højest give den 5/10 (3/6). Så er der alligevel lidt mere bid i Potte Harry. Jeg var også skuffet over at kampscenerne (og Wetas rekvisitter)ikke fik mere tid.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#5 filmz-Narniabæver 17 år siden

5/6 er godt!
Narnia var en af sidste års bedste film ved siden af Lille Kylling!
Ræve er så sexede!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#6 king b 17 år siden

En halvtam film - 3/6 herfra. Men anmelderen får da argumenteret meget godt for sine meninger. Bare ærgerligt, at han ikke har ret :-)

Jeg synes anmeldelsen er lidt selvmodsigende i forhold til de tekniske ting. Lyden bliver f.eks. fremhævet for dens kreative kvaliteter i selve anmeldelsen, men rakket ned for det samme i lyddelen af anmeldelsen. Og "overbenytte baghøjtalerne" er godt nok det mest englificerede udanske udtryk, jeg har set i et stykke tid :-)

#5 "en af sidste års bedste film ved siden af Lille Kylling". Narniabæveren har humor. Håber jeg.
Gravatar

#7 The Insider 17 år siden

#6, forståelige kommentarer. Men nu er det sådan, at kommentarerne om lyden i film-delen af anmeldelsen simpelthen refererer til filmens lydbillede og ikke handler om, hvorledes dens dvd-mix er konstrueret (hvilket teksten i audio-sektionen selvsagt gør). Biografoplevelsen, den amerkanske udgaves DTS-mix samt på mange punkter også dette DD5.1 mix demonstrerer, at Narnia har en god lydside, der supplerer billederne, musikken mm., fornemt fyldt med detaljer, der netop gør den til en sprudlende en af slagsen. Så er det bare, at DD5.1-mixet mangler en lille smule kreativitet, men kreativitet i dens benyttelse af kanalnetværket, hvor kreativitet ikke hentyder til lydfolkenes arbejde på filmen.
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmz-Narniabæver 17 år siden

#6 Så siger jeg at jeg ikke har humor!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#9 Slettet Bruger [4076558631] 17 år siden

#1: At en filmatisering af en børnebog er børnevenlig kan vel næppe overraske, man er da bestemt heller ikke i tvivl om, at alle vil overleve i bogen?!

#4: "Kampscenen" fylder noget i retning af en halv side i bogen, så der kan vist ikke koges mere suppe på netop den del af historien.
Gravatar

#10 duuk74 17 år siden

#9 Fair nok. Jeg blev bare skuffet efter at ha set en Weta featurette omkring monstrene og rekvisitterne, at der så ikke bliver mere plads til det.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: