“Narnia: Løven, heksen og garderobeskabet” er en underholdende og letfordøjelig familiefilm, som gerne måtte have været mere ambitiøs og tålmodig. Denne BD-udgivelse er imidlertid enestående. Både skivens transfer og lydspor er eksemplariske. Det er lidt ærgerligt, at udgivelsen ikke indeholder den forlængede udgave af filmen, som blev udgivet på dvd. Men der medfølger nok ekstramateriale til at holde fans beskæftiget i dagevis. Selv hvis man ikke er en stor tilhænger af filmen, er der god grund til at kigge nærmere på denne mageløse Blu-ray, som uden tvivl er blandt årets bedste.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 15 år siden

Det eneste jeg kunne lide ved Narnia var løven. Den er simpelthen så flot! :)
Gravatar

#2 wimmie 15 år siden

Jeg blev faktisk positivt overrasket over denne film. Jeg havde ikke tænkt mig at se den, da jeg troede det ville være en "børnefilm", men jeg da jeg alligevel lånte den, synes jeg faktisk ret godt om den, og jeg skal da også se fortsættelsen engang :)
Milevidt bedre end Det Gyldne kompas.

Er enig i anmeldelsen.

4/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 filmz-Psykopat-Asiat 15 år siden

Kunne være man skulle købe den, og anvende den som reference for billede og lyd =) Har ikke set den, så det kunne være et påskud for at købe den he he ;-)
Gravatar

#4 nygaardpetersen 15 år siden

#2
Fuldstændig enig med dig... Narnia er langtfra at være på samme niveau som Harry Potter og Ringenes Herre, men lang bedre end det Gyldne Kompas og Eragon.
Gravatar

#5 filmz-Narniabæver 15 år siden

Et af årets bedste film fra 2005.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#6 moulder666 15 år siden

4/6 for Filmen? Jeg sad med 3 venner og så den, og vi kan ellers aldrig blive enige om film, men lige denne film var der udpræget enighed omkring - den værste fuser længe!

Børneskuespillerne er måske ikke fuldstændigt elendige, men deres kommentarer lyder så påklistrede og unaturlige, at det gør ondt!

Jeg ved godt, at man skal se den som en børnefilm, men derfor var der kun fire ting, jeg syntes så acceptable ud - minotaurerne, faunen, løven og kentaurerne!

Der var også visse steder, der bare skreg langt væk af "kulisse" - dronningens isgrotte f.eks. - og flere steder ved panoramabillederne lignede det virkelig, at de bare havde taget et computerlavet billede og smidt nogle skyer ind for - det så virkeligt kunstigt ud.

Jeg har læst bøgerne, og blev virkelig skuffet...

1,5/6 herfra
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#7 tiany 15 år siden

Jeg kan godt lide Narnia, men jeg er også en af dem som har set den som børnetime i mine unge år og derfor finder jeg indlevelsen meget større. Og når man sammenligner børnetime-udgaven med film udgaven, så er film udgaven jo helt fantastisk
Valar morghulis
Gravatar

#8 vapor 15 år siden

#6 Enig! Filmen var der ikke meget ved.
Det er mest castingen af de fleste af børnene at jeg ikke bryder mig om.
Udemærket Blu-Ray udgivelse ellers.
Gravatar

#9 jona 15 år siden

Det var da godt nok en skuffende film!

2/6

Skriv ny kommentar: