“The New World” er en veritabel fiasko. Filmen er i alt for lange passager blottet for den mindste spænding, dels fordi historien er ganske velkendt, og dels fordi den ikke formår at bevare sit egentlige fokus. Til styrkerne hører en glimrende lydside og en ditto billedside, der dog ikke er i stand til at veje op for udgivelsens mangler. Til sidstnævnte hører et ekstramateriale, der fremstår noget mangelfuldt.
#11 JannikAnd 18 år siden
Q'Orianka Kilcher er skøn i rollen som Pocahontas, og Colin Farrell - som aldrig har sagt mig noget - spiller sin meget melodramatiske rolle yderst rørende.
Pathos, javist. Men det er Malicks stil, og det rammer mig i mellemgulvet. Hvad synes anmelder om øvrige Malick-værker?
#12 filmz-JohnSilverLongBooty 18 år siden
Hvis man forventer en krigsfilm så bliver man skuffet. Derimod en flot kærlighedsfilm.
#13 duuk74 18 år siden
#14 filmz-fidomuh 18 år siden
JAeh, men subben taelles som regel ikke med som en "kanal", da der sjaeldent er et "lydspor" kun til subwooferen.. Den tager saamaend bare bunden af alle 5 kanaler :P
#Topic
Syntes egentligt at filmen efterlod en lidt blandet smag her.. Den var til tider god og faengende, men ofte kedelig og uinteressant.. Men okay, jeg havde saa ogsaa forventet et anderledes "Twist" paa "pocahontas" historien.. Denne genfortaelling gav mig ikke noget reelt nyt, blot det gamle med bedre skuespil og flotte billeder :)
( Har laest bogen endda ogsaa :P )
#15 ks 18 år siden
#16 king b 18 år siden
#17 Morbid 18 år siden
Filmz.dk
:)
#18 filmz-Kadann 18 år siden
Ja ok, den er faktisk meget morsom. :)
#19 procsus 18 år siden
#20 dh-ad 18 år siden
Jaa, sommetider føler man, at det, der skal til for, at en film kan få høje audio/video karakterer, er en ovenud positiv bedømmelse af selve filmen. Man kan sige, at det ofte har en afsmittende effekt...