“The New World” er en veritabel fiasko. Filmen er i alt for lange passager blottet for den mindste spænding, dels fordi historien er ganske velkendt, og dels fordi den ikke formår at bevare sit egentlige fokus. Til styrkerne hører en glimrende lydside og en ditto billedside, der dog ikke er i stand til at veje op for udgivelsens mangler. Til sidstnævnte hører et ekstramateriale, der fremstår noget mangelfuldt.
#21 filmz-vassago 18 år siden
#22 filmz-Is 18 år siden
#23 filmz-Cherno Samba 18 år siden
Denne film er mere original og revolutionerende end nogen anden film de sidste mange år og som så mange andre blev jeg også blæst væk af dette sanseparadis, som ikke kun har en fantastisk billed og (især) lydside, men også byder på en fuldstændig holdbar historie. For selvom denne film er meget metafysisk, så kan man sagtens drage konklusioner og moraler fra den konkrete fortælling, som jeg dog mener kun er ment som et supplement til filmens drømmende kerne.
Alt i alt synes jeg, at den film har så meget på hjertet, og fortæller det så f***ing smukt, at det er svært ikke at blive revet med. Og jeg har ondt af den person der ikke kan se det, for han/hun går virkelig glip af noget!
#24 filmz-Bruce 18 år siden
Mht. New World, er jeg enig med dig i, at det er en fantastisk film.
#25 HonoDelLoce 18 år siden
#26 filmz-Cherno Samba 18 år siden
Men derudover gør én god anmeldelse ikke den anden bedre, og det er vel nu engang mere naturligt, at diskutere ("diskuter" - ja det hedder tråden nu engang (og sidste gang jeg tjekkede, betød det (diskussion) noget i stil med, at undersøge en sag ved at fremhæve forskellige sider ved den, argumentere for og imod osv.; især om meningsudveksling)) med en der ikke deler ens synspunkter, frem for med en der gør!
Jeg er normalt ikke så engageret i sådannne småligheder, og du må undskylde hvis jeg er lidt for "bidsk", men jeg synes virkelig at det er en sublim film, og jeg er, hvis ikke forbavset, for filmen er ikke en normal mainstream episk krigs/eventyrfilm, så ked af, at der er så mange (for det er der vitterligt), der ikke kan se det specielle ved den!
Og til sidst, #25 -; Nej, for den skulle have haft 6/6 ;-) (også selvom anmeldelsen var godt skrevet, hvilket jeg da også ser ganske positivt på)
#27 filmz-Bruce 18 år siden
Vær du kun glad for, at du kan se det vidunderlige i denne film og at alle ikke kan li' den. Det er så kedeligt at være enige :)
#28 duuk74 18 år siden
(jeg mener det sgu :))
#29 18 år siden
#30 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Det var en meget positiv og smuk oplevelse, som jeg ikke vil tøve med at give 5/6 eller 8/10.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***