Filmen kan sammenlignes med den for nylig udgivede “Dèjá Vu” hvis indre logik heller ikke tålte megen eftertanke. I modsætning til “Next” havde den dog en velfungerende følelsesmæssig kerne, der formåede at holde historien oven vande, når den blev for urimelig. Det samme kan imidlertid ikke siges om “Next”, der er en så flad og hul oplevelse, at selv så glimrende skuespillere som Julianne Moore og Nicolas Cage ikke kan pumpe megen liv i den.
Tåbelighederne spreder sig gennem handlingen, hvor det ofte er en udfordring at finde nogen form for mening i plottet. Det spænder lige fra hvorfor Callie Ferris tror, at de to minutters fremsyn skal kunne hjælpe hende, over hvorfor terroristerne egentlig leder efter Johnson, og det kulminerer i en af de mest absurde slutninger set i mands minde. Én ting er sikkert: “Next” er en af den slags film, der får en til at ønske man kunne se ind i fremtiden, for så havde man i det mindste muligheden for at forlade biografen i tide.
#21 blahblah 17 år siden
#22 achilles 17 år siden
#23 blahblah 17 år siden
Godt at vide.
#24 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#25 filmz-Bruce 17 år siden
#26 filmz-niev 17 år siden
#27 filmz-yoshimura 17 år siden
#28 dolphinfriendly 17 år siden
#29 BossDanmark 17 år siden
Så helt ærlig: Kære anmelder, når du nu kun kan lide franske film, skudt i S/H, og med manus om en polsk træskoarbejders drømme om at få en ny kniv til at snitte med (og den er selvfølgelig 6 timer lang), skulle du så ikke nøjes med at se dem og anmelde dem?
Hvorfor er det meget ofte mennesker der ikke kan lide den type film de anmelder, der anmelder dem? Hvorfor? Det fatter jeg ikke. Det gælder både her på filmz, men isærdeleshed i aviserne. Og i hedengangen Bogart.
Overvej med jer selv - INDEN I GÅR IND I BIFFEN FOR AT ANMELDE - er jeg den rigtige. Er jeg til den her type film?
Jeg skal f.eks. aldrig anmelde en splatter film - for jeg gider ikke at se dem og synes de er noget lor..... Så derfor holder jeg mig langt væk fra dem. Kære anmleder - gør det samme, hvis du ikke kan lide filmtypen!!!!!
Ulrich Thomsen som Peter i 'Blinkende Lygter'
#30 thomas040 17 år siden