To af Wes Cravens gamle gysere – “The Hills Have Eyes” og “The Last House on the Left” – er for nylig blevet genindspillet med stor succes, og det tredje Craven-remake, “A Nightmare on Elm Street” er heller ikke så tosset endda. Genindspilningen opfinder ikke ligefrem den dybe tallerken, men det er en ofte uhyggelig og stemningsfuld gyser, som Michael Bays produktionsselskab har stablet på benene, og Jackie Earle Haleys præstation i hovedrollen er blændende. BD-udgivelsens transfer og lydspor er svært imponerende, og her er også en del informativt ekstramateriale, som ikke befinder sig på dvd-udgivelsen. For fans er denne Blu-ray et must.

Se også: Filmz TV: “A Nightmare on Elm Street” – franchisen og interview.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 mar16 13 år siden

først havde jeg tænkt mg at bare skrive en kommentar ved at holde "ø"-tasten nede, fordi, wauw, jeg er uenig.
der var engang hvor man genindspillede film fra 30'erne, fordi de havde brug for det. jeg nyder gamle film, men teknikken er blevet forbedret siden, så det gver i det mindste mening at lave en genindspilning, men også fordi der er mange år imellem den originale film og ens genindsplldning. men tiderne har ændret sig med denne film som definitive bevis på det. nu laver man bare den samme slasher-film fra 80'erne med endda de samme scener.
"Freddy" er ikke Freddy, men en trist uinspireret undskyldning af figuren. istedet for at genskabe figuren med måske et nyt design og virkelig opdatere ham, laver de bare det samme igen. uden egentlig at forklare hvorfor han har sin handske, men han har "i det mindste" et nyt design for sit anisgt. et design der fejler ved slet ikke at være uhyggelig. jeg ligeglad med at han nu ligner et naturtro brændt offer, for han er ikke uhyggelig at se på. personligt syntes jeg at han ligner mere en dum løve. men det naturtro, og det hele filmens problem: den har ingen egne ideer eller kreative tilføjelser. den fejler på alle fronter og ligner mere bizarro-udgaven af den gamle serie.
det ærgeligt, fordi Wes Craven selv, opdatere faktisk filmene selv med den sidste af slagsen kendt som "Wes Craven's New Nightmare" som var lidt freddy-filmenes svar Scream, som han også stod bag. utroligt at den samme mand bag originalen selv kan se nye veje og gøre freddy uhyggelig om igen, men at det ikke kan lade sig gøre i vores nye tid med "gennembrud" som Avatar.
hvis nogen tvivler om min mening med filmen:
Gravatar

#2 filmz-ab 13 år siden

Åh!! Jeg kan slet ikke gå med til de 4 stjerner. Der er ikke meget der fungerer i denne film, men ganske pænt lavet.

4/10
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#3 MOVIE1000 13 år siden

Jeg er enig med anmeldelsen men den får dog en stjerne mindre af mig 3/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 evermind 13 år siden

For mange fans af gyser-ikonet Freddy Krueger er tanken om et remake af Wes Cravens 26 år gamle milepæl, "A Nightmare on Elm Street", formentlig et vaskeægte mareridt. Dét mareridt er nu blevet en realitet, men selvom den nye "A Nightmare on Elm Street" ikke just er en drøm af en gyserfilm, så er den langtfra lige så forglemmelig som den gængse dagdrøm.


Haha, vældig Johan Albrechtsen'sk! :D

Jeg tror, dette er den mest positive anmeldelse, jeg har læst af denne film, og jeg har på den baggrund ikke haft det mindste travlt med at få den set. Men når nu Johan siger sådan, bliver jeg faktisk alligevel lidt nysgerrig. Dog stadig ikke noget, jeg tør købe ubeset, men eftersom en ven lige har anskaffet den, skal jeg da lige se giraffen alligevel. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5 evermind 13 år siden

a@babo (2) skrev:
Åh!! Jeg kan slet ikke gå med til de 4 stjerner. Der er ikke meget der fungerer i denne film, men ganske pænt lavet.

4/10


Pjat med dig, det kommer jo bare an på skalaen. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6 filmz-ab 13 år siden

#5

hehe!
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg giver den 3/10... forfærdelig uinspireret gyser. Ingen scener fungerer, tempoet er søvndyssende langsomt og karaktererne skifter fra at være flade til at være grinagtigt morsomme på rekordtid... netop derfor får filmen ikke bundkarakter. Den er trods alt en smule ufrivillig morsom.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 dewin 13 år siden

Dybt uenig. Den film er fuldstændig overflødig og direkte kedelig. Den er RØVSYG! Et remake skal bringe lidt nyt kød på bordet der retfærdiggør produktionen, men denne er bare en omgang RØVSYG parodi. 2/10, og det er kun Jackie Earle Haley der hiver de to stjerner hjem, for manden gør hvad han kan, men manden har bare ikke fået ordentligt materiale at arbejde med. Det er jo som at plante Al Pacino i "Far til Fire i Ølstykke"... FAIL!!!
Gravatar

#9 Ericmase 13 år siden

Jeg tror ikke i kan lide den pga. af: MICHAEL BAY! :P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#10 Batsy 12 år siden

Jeg kunne lide den, har dog ikke set orginalen så det forklar nok det hele, og synes Jackie var skide skræmmende i den her film og synes han er en rigtig god skuespiller og hans dybe stemme er en tand mere badass en Bales batman stemme =P

4-5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: