To af Wes Cravens gamle gysere – “The Hills Have Eyes” og “The Last House on the Left” – er for nylig blevet genindspillet med stor succes, og det tredje Craven-remake, “A Nightmare on Elm Street” er heller ikke så tosset endda. Genindspilningen opfinder ikke ligefrem den dybe tallerken, men det er en ofte uhyggelig og stemningsfuld gyser, som Michael Bays produktionsselskab har stablet på benene, og Jackie Earle Haleys præstation i hovedrollen er blændende. BD-udgivelsens transfer og lydspor er svært imponerende, og her er også en del informativt ekstramateriale, som ikke befinder sig på dvd-udgivelsen. For fans er denne Blu-ray et must.
Se også: Filmz TV: “A Nightmare on Elm Street” – franchisen og interview.
Skriv ny kommentar:
#1 mar16 14 år siden
der var engang hvor man genindspillede film fra 30'erne, fordi de havde brug for det. jeg nyder gamle film, men teknikken er blevet forbedret siden, så det gver i det mindste mening at lave en genindspilning, men også fordi der er mange år imellem den originale film og ens genindsplldning. men tiderne har ændret sig med denne film som definitive bevis på det. nu laver man bare den samme slasher-film fra 80'erne med endda de samme scener.
"Freddy" er ikke Freddy, men en trist uinspireret undskyldning af figuren. istedet for at genskabe figuren med måske et nyt design og virkelig opdatere ham, laver de bare det samme igen. uden egentlig at forklare hvorfor han har sin handske, men han har "i det mindste" et nyt design for sit anisgt. et design der fejler ved slet ikke at være uhyggelig. jeg ligeglad med at han nu ligner et naturtro brændt offer, for han er ikke uhyggelig at se på. personligt syntes jeg at han ligner mere en dum løve. men det naturtro, og det hele filmens problem: den har ingen egne ideer eller kreative tilføjelser. den fejler på alle fronter og ligner mere bizarro-udgaven af den gamle serie.
det ærgeligt, fordi Wes Craven selv, opdatere faktisk filmene selv med den sidste af slagsen kendt som "Wes Craven's New Nightmare" som var lidt freddy-filmenes svar Scream, som han også stod bag. utroligt at den samme mand bag originalen selv kan se nye veje og gøre freddy uhyggelig om igen, men at det ikke kan lade sig gøre i vores nye tid med "gennembrud" som Avatar.
hvis nogen tvivler om min mening med filmen:
#2 filmz-ab 14 år siden
4/10
#3 MOVIE1000 14 år siden
#4 evermind 14 år siden
Haha, vældig Johan Albrechtsen'sk! :D
Jeg tror, dette er den mest positive anmeldelse, jeg har læst af denne film, og jeg har på den baggrund ikke haft det mindste travlt med at få den set. Men når nu Johan siger sådan, bliver jeg faktisk alligevel lidt nysgerrig. Dog stadig ikke noget, jeg tør købe ubeset, men eftersom en ven lige har anskaffet den, skal jeg da lige se giraffen alligevel. :)
#5 evermind 14 år siden
Pjat med dig, det kommer jo bare an på skalaen. :)
#6 filmz-ab 14 år siden
hehe!
#7 Lord Beef Jerky 14 år siden
#8 dewin 14 år siden
#9 Ericmase 14 år siden
#10 Batsy 13 år siden
4-5/6