På trods af det store budget føles filmen billig, og eftersom kampsekvenserne mest er sortklædte personer, der kæmper på en mørk baggrund, kan man for det meste ikke rigtig se, hvad der foregår. Det sidste er næsten det værste, for fornøjelsen ved en god kung fu-film er vel først og fremmest at se atleterne foretage tyngdekraftstrodsige stunts, og den simple glæde udebliver fuldstændigt her.
Mængden af computereffekter hjælper bestemt heller ikke, og de giver i stedet filmen en falsk fremtoning, der er mere ninja turtles end ninja-film. Man kan dårligt beskylde “Ninja Assassin” for ikke al leve op til sit navn, men det mest imponerende ved filmen er i sidste ende, at den fuldt ud demonstrerer, hvor utroligt kedeligt afrivningen af lemmer, tarme og hoveder faktisk kan være.
#11 Kruse 14 år siden
WTF? Det har jeg godt nok aldrig hørt noget om før. Care to explain?
#12 Kruse 14 år siden
#13 filmkorn.dk 14 år siden
www.navlefnuller.dk
#14 amadoR 14 år siden
#15 filmz-ab 14 år siden
#16 Kruse 14 år siden
#17 filmz-Bruce 14 år siden
Er der udkommet en directors cut?
#18 filmz-Bruce 14 år siden
Jeg skrev selv tidligere:
Visuelt er det også en flot affære. Sort er kulsort, desværre til en grad, hvor detaljerne er svære at få øje på i mørket. Kunstnerisk valg formentlig og jeg ville da have foretrukket at kunne se blot en smule mere i de mørke sekvenser, men så ryger måske noget af ninja myterne på gulvet. Ellers er der ikke noget at klage over. Farvepalette, detaljer og skarphed er flot.
En film som Bram Stokers Dracula i den nye udgave har irriteret mange, fordi en stor del af filmens detaljer bliver væk i "det sorte", hvis ikke kontrast mulighederne er gode nok. Det ville absolut have forringet min oplevelse. Som jeg oplevede den, var det underholdende. Om den holder til flere gensyn ved jeg ikke :)
#19 filmz-Bruce 14 år siden
Om jeg har dårlig smag eller ej ... HELT klart dårlig smag! Når alt kommer til alt, så er det jo tydeligt, at en film som denne ikke engang får lov til at se fodsålerne fra en god kunstfilm :)
#20 filmz-ab 14 år siden
Ja, det må han jo ha' - jeg tog fejl af ham :-)
Directors cut? Mere blod? Umuligt