Som filmen rundes af, og rulleteksterne kører, føles det næsten som at vågne af en drøm, som man kommer i tanke om, at der trods alt er gået 16 år siden guldtriumfen i ’92. Flere år, end den periode filmen dækker. “… Og det var Danmark” er højst seværdig for fodboldentusiaster, og andre vil sandsynligvis også føle sig underholdt, idet filmen i sit flotte udvalg af klip også fungerer som et historisk dokument – som et billede af dansk selvforståelse i perioden. Havde det fantastiske kildemateriale været fulgt op af en mere gennemført og konsekvent undersøgelse af stoffet og en mere interessant æstetisk indpakning af det skete, ville filmen have været et endnu mere vellykket projekt. Den formår dog stadig at levere en perlerække af oplevelser, der blander ens personlige minder om begivenhederne med nationens.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 davenport 14 år siden

Nu kører den her om fredagen som en 3-delt serie. Har ikke set den idf.
Er den værd at investere i?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 MuManden 14 år siden

#11 - Jeg syntes den sidste halve time, hvor man følger holdet under EM92 var lidt kedeligt, måske pga at jeg havde set det hele før (mange gange).
Men den første time er god og ret sjov at følge. Os ret sjov at se hvordan de opførte sig dengang, for sådan opfører man sig slet ikke idag, der skal det hele jo være så "profesionelt" (og kedeligt).

Jeg havde nu helst set at man havde lavet to film, en om 80'er holdet og en om 90'er holdet.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

Skriv ny kommentar: