Som filmen rundes af, og rulleteksterne kører, føles det næsten som at vågne af en drøm, som man kommer i tanke om, at der trods alt er gået 16 år siden guldtriumfen i ’92. Flere år, end den periode filmen dækker. “… Og det var Danmark” er højst seværdig for fodboldentusiaster, og andre vil sandsynligvis også føle sig underholdt, idet filmen i sit flotte udvalg af klip også fungerer som et historisk dokument – som et billede af dansk selvforståelse i perioden. Havde det fantastiske kildemateriale været fulgt op af en mere gennemført og konsekvent undersøgelse af stoffet og en mere interessant æstetisk indpakning af det skete, ville filmen have været et endnu mere vellykket projekt. Den formår dog stadig at levere en perlerække af oplevelser, der blander ens personlige minder om begivenhederne med nationens.
#1 nygaardpetersen 16 år siden
#2 Gin 16 år siden
#3 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 filmz-emajlo 16 år siden
Jeg mindes ellers VM 98 som det bedste fodbold Danmark nogensiden har spillet.
Er jeg ene om det?
#5 chandler75 16 år siden
'92 var vist ligeså meget held, som forstand :)
#6 Lawman. 16 år siden
#7 filmz-jonasgr 16 år siden
Vores største profil er vel lige nu Jon Dahl Tommasson og selvom jeg kan godt kan lide ham, så kan han knap nok komme på holdet i Villareal. Vi må nok vente til den næste generation af Laudrup og Schmeichel slår endeligt igennem.
Og ja '98 er den største bedrift. I '92 spillede vi fem kampe, hvor vi lige knap går videre fra gruppen og så spiller to gode kampe.
'Cause I'm evil"
#8 Michael Andersen 16 år siden
#9 nygaardpetersen 16 år siden
Jeg er enig med dig. I 98' kunne vi skam også spille fodbold. Min kommentar var minded vores nuværende landshold
#10 filmz-kain- 16 år siden