“Olympus Has Fallen” har tydeligvis også haft den første “Die Hard” som forbillede – en af filmhistoriens allerstørste actionklassikere. Men man skyder sig selv i foden, når man forsøger at efterligne alt fra de små twists til de kvikke bemærkninger i en milepæl som “Die Hard”, for således bliver man som tilskuer kun mindet om, at “Olympus Has Fallen” på ingen måde rammer samme tårnhøje niveau. Fuquas film har også mere tilfælles med de mange, mange actionbaskere, som er gået i glemmebogen i årenes løb. Den er momentvis underholdende, jovist, men den er glemt, så snart rulleteksterne har forladt lærredet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 danish99 11 år siden

G.i. Joe fik 5 stjerner giver ingen mening at denne får kun 3 da den er langt mere underholdende. G.i. Joe er bare en 2er.
King
Gravatar

#2 Ispep 11 år siden

Jeg bliver sgu lidt alergisk overfor denne type amerikansk propaganda actionfilm. Jeg så anmeldelserne i god morgen dk, hvor de viste udklip fra filmen. Nøj hvor så effekterne/CGI dog helt ringe ud. Hvad sker der? Faqua der startede ellers så fint med Training Day.
Gravatar

#3 Metalhammer 11 år siden

#1
Nu har jeg ganske vist ikke set denne film, så selvom jeg egentlig sagtens kan være enig i dit udsagn, så er de to anmeldelser skrevet af to forskellige anmeldere og derfor kan man ikke sætte det op på den måde, da det sagtens kan være at denne films anmelder kan have en helt anden mening om G.I. Joe 2 :)
Gravatar

#4 bjarke 11 år siden

Ja, så absolut en solid omgang action, hvor særligt første del med overtagelsen af Det Hvide Hus holder. Men desværre når den videre afvikling ikke helt samme højder - til gengæld får man heldigvis både blod og eksplosioner i rigt mål. Også 3 ud af 6 stjerner fra mig.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#5 Jb-film 11 år siden

En ny generations Die Hard hm…

Omvendt lyder det til blandt anmelderne, at producenter og instruktør af filmen har set vel meget på den første Die Hard film – og at special effekt og dialogerne, er lidt for meget konstrueret.

En anden inspirationskilde, Air Force One, den film hænger bedre sammen - selvom Air Force One også har sine problemer - bl.a. et elendigt soundtrack!
- Harrison Ford er primært mest vellykket i Air Force One.
Gravatar

#6 Michael Andersen 11 år siden

Jb-film (5) skrev:
selvom Air Force One også har sine problemer - bl.a. et elendigt soundtrack!


Her tænker du selvfølgelig på lydeffekterne og ikke musikken, vel?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#7 Jb-film 11 år siden

Michael Andersen (6) skrev:
Her tænker du selvfølgelig på lydeffekterne og ikke musikken, vel?


Begge dele.
Gravatar

#8 Riqon 11 år siden

danish99 (1) skrev:
G.i. Joe fik 5 stjerner giver ingen mening at denne får kun 3


Jeg troede aldrig, jeg skulle lave en Fixed-joke, men nu kom tiden altså.

Jb-film (5) skrev:
- Harrison Ford er primært mest vellykket i Air Force One.


Og hvad er han så sekundært? :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#9 David Munch 11 år siden

Jeg synes den var eminent og var meget positivt overrasket! Skuespillet, effekterne og historien kunne jeg ikke sætte mange fingre på.
Ja, man vidste at den ville ende lykkeligt,
men det var vidst det eneste som virkelig trak ned fra min side.

Var underholdt hele vejen igennem - Synes den var klasser bedre end størstedelen der bliver smidt ud for tiden, og jeg var utroligt glad for at se at den var R rated! Og Butler var jo eminent som altid.. :)

8-9/10.
Gravatar

#10 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Der var utroligt mange ulogiske elementer og urealistiske beslutninger, som jeg ikke engang vil begynde at nævne, men hva' betyder det i sådan en tjubang film.

Filmen var utroligt voldelig i sin udstilling af drab på uskyldige, især i den første store action-scene, grænsende til det groteske. Så må man selv bestemme, om det trækker op eller ned ;-)

Største handicap:

A) Den bedste, største og episke action-scene lå i filmens 1. del - noget der altid er problematisk for en actionfilm. Den bør jo pr. princip ende med det største brag. Dén scene var så til gengæld fabelagtig.

B) Film der foregår i et begrænset rum - her Det Hvide Hus - kommer let til at lide under Phone Booth-syndromet. Lidt svarende til et computerspil, hvor alle banerne har samme texture. Der skal meget til at holde publikum på stolekanten, hvis omgivelserne ikke udvikler sig.

Filmen mindede på EKSTREMT mange måder om Under Siege, næsten så man kunne tale om en copycat, men hvor US formår at bære den helt i mål til 5½ stjerner (indenfor sin genre) i sit lukkede miljø (skibet), så kom Olympus ikke helt op at ringe. Der er kun én Casey 'Just-a-cook' Ryback.

Der blev også trukket lidt veksler på Dø Hårdt 1.

Jeg vil gi 4 stjerner, jeg var rigtig godt underholdt, men det er ikke en must-see-again.

PS: Da de hele tiden (i oversættelsen) talte om at redde Knaldperlen, så kom jeg til at tænke på, om Fissan og Dolken så blev overladt til deres egen skæbne...
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: