Det er svært at finde noget negativt at skrive om “Op”. Og hvorfor skulle man dog også det? Filmen er helt igennem fantastisk og understreger den skaberkraft, man indimellem kan være vidne til, når det legende menneske får helt frie tøjler. Samtidig er Pete Dochters guldæg en sanserig beretning, hvor de dybfølte lag er utallige, og nuancerne er larger than life. Et mesterværk er født.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 evermind 13 år siden

Totalt! Det er virkelig smukt!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#12 Collateral 13 år siden

Nu fik jeg lyst til at se den igen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#13 BN 13 år siden

Collateral (12) skrev:
Nu fik jeg lyst til at se den igen.


Det er en af de risici man må leve med, når man besøger filmz. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 Cyberdog 13 år siden

Er enig i anmeldelsen - men... MIN mening:

Jeg må ærligt indrømme at Filmz.dk efterhånden halter uhjælpeligt bagefter i deres anmeldelser....
UP blev udgivet på BD/DVD i februar... helt præcist er det 3 mdr. siden....
Ligeledes har jeg underligt nok heller ikke set en anmeldelse af hverken Avatar på BD mediet - eller Ringenes Herre for den sags skyld...

Dette er besynderligt - taget i betragtning af netop disse films store bevågenhed.
Jeg ved at andre film også skal anmeldeles - små som store - men hånden på hjertet, så kan man ikke ligefrem klantre hovederne bag Filmz for at sprøjte anmeldelser ud.

Tidligere kunne man næsten være sikker på at der lå en anmeldelse dagen efter en større udgivelse - hvilket gjorde at jeg benyttede mig meget af sitet her.
Nu indrømmer jeg at udenlandske sites er noget kvikkere i optrækket - og derfor søger jeg andre steder.
Anmeldelser har indflydelse på mine køb - ikke at jeg følger dem slavisk. Men hvis en film har fået meget lav score i eks. billede eller lyd - er jeg noget mere forbeholden i mit køb.

Ærligt... stram op.....

Det er naturligtvis ikke Filmz.dk mission at reklamere for BD/DVD, med øje for at salget skal højnes. Blot et kritisk blik på de titler og varer der er i udbud.
Dog tror jeg at de folk der køber mange film, også læser anmeldelser - og så er der ikke rigtig meget 'wow' effekt i at læse anmeldelser af et produkt, som størsteparten allerede har erhvervet sig for flere mdr. siden....

Det svarer til at læse en anmeldelse af et teaterstykke der for længst er taget af plakaten - eller en madanmeldelse af en restaurant der ikke længere hot...

Som sagt - dette er blot MIN mening.


Gravatar

#15 filmz-emmett22 13 år siden

@4

Ja men hvis det her spørgsmål jævnligt dukker op, så må der været noget galt med svaret;)

Hvis anmelderen kan selv bestemme hvad den endelige karakter bliver uafhængigt af de andre stjerner, hvad er det han giver 5 stjerne for?

(Jeg ved det lydt svært at læse når man skriver, om man prøver at provokere eller ikke, så jeg skriver en lille "disclaimer" her, at det her spørgsmål er oprigtigt ment)
Gravatar

#16 MMB 13 år siden

Filmen var fuldstændig fantastisk, og den bedste pixar film jeg har set.

9/10

Det her er filmens bedste scene:

Fantastisk...
Gravatar

#17 filmz-Utyske 13 år siden

emmett22 (15) skrev:
Ja men hvis det her spørgsmål jævnligt dukker op, så må der været noget galt med svaret;)

Spørgsmålet dukker jævnligt op fra forholdsvis nye brugere, det er ikke de samme brugere der stiller spørgsmålet igen og igen, så din konklusion er desværre forkert. :)

emmett22 (15) skrev:
Hvis anmelderen kan selv bestemme hvad den endelige karakter bliver uafhængigt af de andre stjerner, hvad er det han giver 5 stjerne for?

Du kan jo prøve at skrive til anmelderen og spørge. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#18 chandler75 13 år siden

# 14 Der er lyttet til kritikken, og den er taget til efterretning.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: