Det er svært at finde noget negativt at skrive om “Op”. Og hvorfor skulle man dog også det? Filmen er helt igennem fantastisk og understreger den skaberkraft, man indimellem kan være vidne til, når det legende menneske får helt frie tøjler. Samtidig er Pete Dochters guldæg en sanserig beretning, hvor de dybfølte lag er utallige, og nuancerne er larger than life. Et mesterværk er født.
#1 tiany 14 år siden
Helt enig i anmeldelsen, en fantastisk film :)
#2 filmz-Bruce 14 år siden
Op føltes lidt som en gentagelse af Wall-E, med en nærmest komplet fejlfri første halvdel, hvor empati med sære karakterer, følelser og humor i den grad kommer i spil og går op i en højere enhed og skaber animationskunst som ingen andre. Men sidste halvdel bliver ... "bare" ... en god afslutning på det jeg vil kalde normale tegnefilms præmisser, men følger ikke niveauet til dørs og skaber mesterværket.
5/6
#3 filmz-emmett22 14 år siden
#4 Riqon 14 år siden
#3 - Overall-karakteren er anmelderens eget skøn og bliver altså ikke metodisk regnet ud på baggrund af de øvrige kategorier. Sådan har det altid været på filmz, og dit spørgsmål dukker jævnligt op og får jævnligt dette svar.
#5 filmz-Utyske 14 år siden
Naboerne har sikkert troet at jeg var vanvittig da jeg så den første gang og sad og hulkede af grin over de talende hunde.
#6 BN 14 år siden
Hehe, ja, den replik er en perle blandt mange. :-)
Det var også enormt morsomt med det defekte tale-halsbånd på skurke-hunden.
#7 MOVIE1000 14 år siden
filmen får 5½/6 af mig, det var en dejlig pixar film, ikke den bedste, men ihvertfald i en top 3.
#8 evermind 14 år siden
De blev bare sat på en hård prøve i løbet af Op! ;)
Derudover morede jeg mig også meget, som Utyske nævner bl.a. over de talende hunde, og jeg blev revet med som et lille barn af spændingsscenerne. Filmen gik med andre ord lige i hjertet på mig! :)
#9 Bony 14 år siden
#10 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"