Jeg ved at filmen bliver det store hit. Men jeg håber, at folk får øjnene op for de film i samme genre, som blev indspillet for nu snart 50 år siden. For Hitchcocks film er mindst ligeså seværdige nu, som det var dengang. Det kan lejes på DVD de fleste steder.
Jeg kan da i hvert fald på det kraftigste anbefale at man ser, ” The Innocents”, ”Rear Window” og selvfølgelig ”The Birds”.
”The Others” er den største hyldest, Hitchcock og de andre instruktører i genren kunne drømme om at få. Jeg håber at vi får mere at den slags at se i biograferne igen.
Det er en film der fortjener at blive set i biografen – i mørket.
#1 filmz-XenT 22 år siden
#2 filmz-OziOn 22 år siden
- Kan varmt anbefales!!
#3 filmz-toxoid 22 år siden
jeg vil give den 3/6 men kun for den sidste del af filmen
#4 filmz-XenT 22 år siden
Har du hørt ordet "stemning"?
#5 trekster 22 år siden
For det første er skuespiller præstationerne helt i top, især Nicole Kidman, som efter min mening, spiller fantastisk godt. For det andet, som XenT også skriver, er stemningen i filmen helt unik. Filmen køre ikke på de traditionelle "chok" scener, men mere på det psykologiske. Jeg sad sq helt og fik gåsehud da jeg så filmen :). Ok den har også et par "chok" scener, men ikke så mange, og det er ikke dem der skaber så meget af uhyggen. Sidst men ikke mindst, har den en fantastisk slutning, som jeg ikke skal afsløre her.
Er du sikker på at du har været helt vågen da du så den? ;)
#6 filmz-toxoid 22 år siden
#7 Michael Andersen 22 år siden
Skal der være noget "ondt" i en gyser for det er en gyser?
Havde du egentlig forventede at få mere af samme skuffe, som Aliens og Fuglene, når nu filmen hedder "The Others" som jo betyder: de andre eller anderledes!!!
#8 filmz-toxoid 22 år siden
Derfor vil jeg sige, at der er en dårlig film, når en gyser ikke kunne få mine nakkehår til at rejse....
Det kunne fuglene og Aliens 2. (jeg var heller ikke så gammel den gang, nu skal der mere til).
Den første gang jeg så en Freddy Kruger film, blev jeg sku oxo ret bange, det var en fed film, men de andre var knap så gode.
#9 filmz-vassago 22 år siden
Jeg grinede første gang jeg så en Freddy film, det samme gjorde jeg med "Halloween" og alle andre de andre hack'n'slash film. Det er i mine øjne komedier, og burde slet stå under gysere eller horror. Har aldrig kunne se det uhyggelige i dem, de lægger ikke det mindste op til at man skal tænke eller forestille sig noget. Man skal bare sidde stille og se blodet vælte ud på skærmen. De er så ekstreme at de er sjove - lidt i samme stil som "Army of Darkness".
Det viser jo bare at man er meget forskellige...Du synes "The Others" er kedelig - men at de andre film er uhyggelige, jeg synes "The Others" er fantastisk - mens jeg trækker på smilebåndet af horrorfilmene.
Til sammenligning har jeg lige smidt et par andre ratings på;
Bogart - 4 ud af 5
Kino - 4 ud af 5
Cinemazone - 5 ud af 6
Scope - Anmelder - 73%
Scope - Brugerne - 81%
Den eneste der har givet den "negativ" omtale er faktisk Berlingske Tidende, de gav den 3 ud af 6. Jeg synes at disse ratings er argumentation for, at vi her har med en meget god film at gøre.
Men film vil altid være et spørgsmål om smag og behag.
#10 jessup 20 år siden