“Paris je t’aime” er om ikke helt fuldendt så i hvert fald godt begyndt. Der er lukrative eksempler på de bedste instruktørers kunnen, ligesom ukendte notabiliteter imponerer, mens andre skuffer. Det er generelt en ujævn affære, men det må også forventes, når man skal sammensætte hele 18 korte film til spillefilmslængde. Alligevel er niveauet trods sine ujævnheder stadig ganske højt, og filmen rummer immervæk enkelte genialiteter hen ad vejen.
#1 Benway 17 år siden
#2 Zabriskie 17 år siden
#3 Benway 17 år siden
#4 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#1: Og så synes jeg nu Coen-brødrenes indslag er ret skuffende - underholdende og crazy jo vist, men hvad skal vi med det? Mange af de andre er dog i høj kvalitet, bl.a. Tykwers, Cuaróns og Coxiets indslag.
#5 Benway 17 år siden
#6 dyg 17 år siden
#7 Zabriskie 17 år siden
Det mente jeg nemlig nok. Jeg frydede mig over en dansk instruktør var kommet i så fornemt selskab
#8 JannikAnd 17 år siden
#9 filmz-rupert giles 17 år siden
Min personlige favorit var den sidste historie af Alexander Payne. Han kan noget med både at gøre lidt grin med ufatteligt ordinære eksistenser, samtidigt med, at han hylder dem.
Tom Tykwers var også rigtig god, synes jeg.
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#10 filmz-Angel Eyes 17 år siden
I øvrigt sjovt at se, at Tykwers indslag var kortfilmen "True", som han lavede tilbage i 2004 :)