“Pianisten” er en fantastisk film, der endnu engang understreger hvor vigtigt det er, at vi aldrig glemmer de forfærdelige forbrydelser, der fandt sted under 2. Verdenskrig. Adrien Brody gør det suverænt som Szpilman, og han formår at bære hele filmen med ikke meget andet end sit kropssprog. Selve DVD’en hører hjemme i enhver seriøs DVD-samling og det på trods af, at ekstramaterialet er skuffende i forhold til hvor vigtig en film, vi her har med at gøre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-derb 20 år siden

Man får helt medlidenhed med manden til sidst hvor russerne (ik?) skyder efter ham, fordi han har en tyskerjakke på :p
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#2 Skobbolop 20 år siden

hmm.. jeg synes det er en god film, men jeg har aldrig været meget til de der Jøder Vs. Nazister film...

filmen som sådan er stadig god.. :D.. men jeg har dog stadig tænkt mig at opbygge en seriøs dvd-samling UDEN Pianisten! :D
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#3 filmz-derb 20 år siden

Så er du ikke seriøs nok :p
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#4 filmz-Jensendk 20 år siden

Lyder som om der er basis for et køb.. jeg bliver sgu ruineret af DVDoo :-(

Alt for god anmeldelse!
Gravatar

#5 filmz-phalanx 20 år siden

jeg købte den igår og er godt tilfreds med mit køb, filmen har en dejligt dæmpet tone, jeg syntes bedre om pianisten end schindlers liste, jeg ved ikke helt hvorfor,.
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Gravatar

#6 filmz-psmadsen 20 år siden

købte den på polsk dvd sidste sommer... det var da sent den kom ud i dk
hehe
Gravatar

#7 Hasselguff 20 år siden

#5

Man kan måske snakke om at "Pianisten" er lidt mere "sober" end "Schindler", der er proppet med filmteknisk lir og skamløst underholdende scener, hvor Spielbergs typiske, visuelle humor til tider træder ret kraftigt frem. Måske det er derfor, du har det bedre med Polanski? I dunno...

Personligt syntes jeg filmene er nogenlunde lige gode med en lille forkærlighed for "Schindler". Det er trods alt en "film" vi ser, og jeg er ret vild med at Spielberg har gjort et så tungt emne så let tilgængeligt, som han har i sin film.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#8 filmz-phalanx 20 år siden

#7 ja det var også lidt i de baner jeg havde tænkt, jeg må hellere til at få købt schindlers list,
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Gravatar

#9 SpielbergFreak 20 år siden

The Pianist er en rigig god film og kommer endda tæt på Schindler`s, men jeg har jo selvfølgelig en forkærlighed for Schindler`s, som I jo nok kan regne ud;-)

Men for at vende tilbage til The Pianist, så er den fantastisk flot, virkelig godt instrueret. Og Adrian Brody lever helt klart op til sin Oscar. Rigtig god film!

Til admin: Apropos Schindler`s List, kommer der en anmeldelse på dennes dvdudgivelse?
Gravatar

#10 chandler75 20 år siden

Nej, beklager.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: