Som filmen skrider frem præsenteres vi for adskillelige komiske optrin hvor Clouseau får destrueret biler, globuser og hotelværelser, samt væltet et kolossalt antal cyklister. Nogle er ganske sjove men hver gang en vittighed har virket bliver den fuldt op af fem der kikser. Den bedste sekvens i filmen er en kort cameo hvor Clive Owen dukker op i en forrygende James Bond parodi. Om ikke andet så viser “The Pink Panther” med al tydelighed at Owen ville have været en fornem 007, men stykket efterlader også en med ønsket om at det var den film man så i stedet for.
#21 Tylerdurden 18 år siden
#22 filmz-gimleno1 18 år siden
#18 Vedr. kvinden kan du jo gå ind på imdb og begynde at sammenligne film profiler, måske du får et svar....men ved ikke lige hvem du mener ;-)
#23 elwood 18 år siden
Nu mangler jeg bare at finde ud af om der var en speciel grund til hun var med i næsten alle de gam,le film med steve martin, eller om det bare var tilfældighed.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#24 filmz-Kadann 18 år siden
Umiddelbart kan jeg kun se to film de har samarbejdet på, "The Jerk" og "Pennies from Heaven", så det er nok kun et tilfælde.
Jeg glemte i øvrigt lige endnu en udmærket film med Martin, "Dead Men Don't Wear Plaid", som på dansk vistnok hedder "Bogart Jr.". :)
#25 elwood 18 år siden
#26 Benway 18 år siden
Med mindre man er meget begejstret for film noir (ligesom mig), så er der ikke meget andet komme efter. Som komedie er den desværre ret middelmådig.
#27 elwood 18 år siden
venter dog stadig på min film noir collection 1 og 2, lange udsigter, hmm tror jeg støver den op i TP imorgen så efter arbejde.
#28 filmz-gimleno1 18 år siden
#29 elwood 18 år siden
Bowfinger er den noget ved eller skal man bare holde sig væk fra den.
Jeg må indrømme jeg har en guilty pleasure med hensyn til srg. bilko jeg har den tit bare kørende i baggrunden, når den kommer i tv.
#30 filmz-Kadann 18 år siden
Jeg finder "Bowfinger" ganske underholdende, både p.g.a Martin og især Murphy. Jeg havde faktisk håbet på at det blev Murphys comeback, men ak.. han kan åbenbart kun finde ud af stemmer til tegnefilm nu. :)