Ingen bliver klogere af at se “Player”, og den er ikke nogen tilnærmelsesvis fantastisk filmoplevelse. Historien tager de helt forventede, konventionelle drejninger, og tredje akt sparkes selvfølgelig i gang ved, at alt pludseligt ser håbløst ud, inden det hele kan ende godt – og som så ofte i denne type film irriterer sådanne forudsigelige plotelementer. Men kan man lægge sin skepsis til side, så er der altså en god chance for, at man bliver underholdt på den dejlige og varme måde i de 80 minutter, filmen varer. Humoren er god og rummer bestemt ikke blot den platte, præpubertære komik, som mange ellers havde frygtet. Den største cadeau skal dog gå til Villum Jensen for med stensikker instruktion at sørge for, at komediegenrens typiske akilleshæl, kærlighedshistorien, får lov at blomstre langsomt og troværdigt, så man rent faktisk tager sig selv i at sidde og håbe på, at de rigtige får hinanden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Eposcorp 10 år siden

Filmz.dk er et rigtigt fint site, hvis man ser bort fra deres film anmeldelser.
Men når man læser hans anmeldelser, så kan man godt mærke at den slags film ikke lige er hans smag, så hvorfor så sende ham ind og se den?
Det vil svare til jeg skulle anmelde Den store Gatsby, hvilket ikke er en genre for mig.
Men igen jeg må ikke have min mening, men han må godt have hans eller??
Gravatar

#12 BN 10 år siden

Eposcorp (11) skrev:
jeg må ikke have min mening, men han må godt have hans eller??


Jo, selvfølgelig. Men hvad laver du i et DISKUSSIONS-forum, hvis du ikke kan lide, at din mening anfægtes eller kritiseres?

Hvis man skriver sin mening i en diskussions-tråd, må man også være indstillet på at møde uenighed. Ikke kun enighed.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13 danish99 10 år siden

Den har fået en stjerne mere end man og steel haha.
Casper C kan ikke lave andet end fisse mani på film, denne her stinker for vildt og med to piv ringe skuespillere som heller ikke engang er sjove. 03
King
Gravatar

#14 Aggeri 10 år siden

Well det fede er, at selvom man ikke er enig med en anmelder jo netop at man ved hvor man har dem henne. F.eks. så ved jeg at jeg ikke skal se nogen af de film som Nadia Parbo giver høje karakterer. Dernæst er jeg stortset også uenig med Tarantier hvergang, men derimod enig med Benway og The Insider(Næsten altid). Det er der jo ikke noget dårligt i, men blot en fin rettesnor :)
Gravatar

#15 Eposcorp 10 år siden

BN (12) skrev:
Jo, selvfølgelig. Men hvad laver du i et DISKUSSIONS-forum, hvis du ikke kan lide, at din mening anfægtes eller kritiseres?

Hvis man skriver sin mening i en diskussions-tråd, må man også være indstillet på at møde uenighed. Ikke kun enighed.


Det har jeg heller ikke noget i mod, men folk skriver det jo som om JEG har en forkert mening.
Det er MIN mening om filmen / anmelderen og den bliver sku ikke rettet af nogle mener jeg er forkert på den
Gravatar

#16 BN 10 år siden

Eposcorp (15) skrev:
BN (12) skrev:
Jo, selvfølgelig. Men hvad laver du i et DISKUSSIONS-forum, hvis du ikke kan lide, at din mening anfægtes eller kritiseres?

Hvis man skriver sin mening i en diskussions-tråd, må man også være indstillet på at møde uenighed. Ikke kun enighed.


Det har jeg heller ikke noget i mod, men folk skriver det jo som om JEG har en forkert mening.
Det er MIN mening om filmen / anmelderen og den bliver sku ikke rettet af nogle mener jeg er forkert på den


Well, modsigelser og uenighed kommer jo i sagens natur af, at man synes, at en mening eller opfattelse er forkert ... eller uforståelig, ubegrundet, besynderlig, ulogisk o.s.v. Det synes du jo også selv om andres mening engang imellem, ikk'? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17 Slettet Bruger [2609122205] 10 år siden

Eposcorp -

Ingen "sender" anmelderen ind og ser den, de melder sig frivilligt, så vidt jeg har forstået.
Gravatar

#18 Tarantrier 10 år siden

Synes efterhånden, at kritikken af at at den-og-den film har fået X antal stjerner mens den-og-den film har fået flere eller færre er kommet op et par gange. Derfor tillader jeg mig lige at skrive lidt om, hvad min filosofi bag filmanmeldelser er...

Jeg synes, at alle film skal vurderes på dens egne præmisser. En 5-stjernet film er ikke pr. definition ligeså god som alle andre 5-stjernede film, og den er heller ikke nødvendigvis bedre end en 4-stjernet eller for den sags skyld 3-stjernet film.
Eksemplet her: Man of Steel gav jeg 3 stjerner, fordi den på sine egne præmisser - dvs. som storladen, ambitiøs og alvorlig action-superheltefilm - ikke fungerede. Dens historie var svag, manuskriptet var uskarp og dovent, og den lykkedes ikke med de episke elementer i historien.
Player får 4 stjerner, fordi den fungerer rigtig godt ud fra de præmisser, en let og traditionel komedie arbejder ud fra. Der er kemi mellem skuespillerne, karaktererne er engagerende (de vigtigeste i hvert fald), og humoren balancerer fint mellem det platte og det intelligente (ej okay, det var måske for stort et ord).
Det betyder ikke, at Player er en bedre film end MOS, da det er helt andre præmisser, den opererer med. Jeg vil også mene, at Player er en type film, der er langt nemmere at lave. Men ud fra, hvad de hver især prøver på, så lykkedes Player bare bedre med det, end MOS gør. Potentialet i MOS er til gengæld også så meget større, end potentialet i Player...

Det er i hvert fald min indgangsvinkel til at anmelde! :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#19 X&O 10 år siden

Tarantrier (18) skrev:
Synes efterhånden, at kritikken af at at den-og-den film har fået X antal stjerner mens den-og-den film har fået flere eller færre er kommet op et par gange. Derfor tillader jeg mig lige at skrive lidt om, hvad min filosofi bag filmanmeldelser er...

Jeg synes, at alle film skal vurderes på dens egne præmisser. En 5-stjernet film er ikke pr. definition ligeså god som alle andre 5-stjernede film, og den er heller ikke nødvendigvis bedre end en 4-stjernet eller for den sags skyld 3-stjernet film.
Eksemplet her: Man of Steel gav jeg 3 stjerner, fordi den på sine egne præmisser - dvs. som storladen, ambitiøs og alvorlig action-superheltefilm - ikke fungerede. Dens historie var svag, manuskriptet var uskarp og dovent, og den lykkedes ikke med de episke elementer i historien.
Player får 4 stjerner, fordi den fungerer rigtig godt ud fra de præmisser, en let og traditionel komedie arbejder ud fra. Der er kemi mellem skuespillerne, karaktererne er engagerende (de vigtigeste i hvert fald), og humoren balancerer fint mellem det platte og det intelligente (ej okay, det var måske for stort et ord).
Det betyder ikke, at Player er en bedre film end MOS, da det er helt andre præmisser, den opererer med. Jeg vil også mene, at Player er en type film, der er langt nemmere at lave. Men ud fra, hvad de hver især prøver på, så lykkedes Player bare bedre med det, end MOS gør. Potentialet i MOS er til gengæld også så meget større, end potentialet i Player...

Det er i hvert fald min indgangsvinkel til at anmelde! :)


Det er en meget god måde at anskue stjerne-systemet på, men omvendt overflødiggør det så tilgengæld også systemet hvis ikke man kan sammenligne dem.
Gravatar

#20 Tarantrier 10 år siden

Jeg tror jeg mener, at uanset hvilket karaktersystem man benytter, så er det umuligt at sammenligne film, der er helt forskellige i deres væsen (sol tilfældet er med Player og Man of Steel). Men hvis filmene opererer med samme præmisser, så kan antallet af stjerner de får, jo godt bruges som sammenligningsgrundlag :)
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.

Skriv ny kommentar: