Robert Zemeckis’ “Polar-Ekspressen” er en sød og eventyrlig julefilm om venskab, tro, håb og et utal af velindpakkede gaver. Ganske vist virker filmens computergenererede menneskeskikkelser undertiden stivbenede, men filmen har derimod et rigtig godt flow og masser af sprælske sekvenser, der får én til at glemme figurernes til tider besynderlige mimik. “Polar-Ekspressen” er en af markedets hidtil mest imponerende 3D-titler, og skivens lydspor er lige så blændende som billedsiden. Ekstramaterialet er heller ikke værst, så børnefamilier og barnlige sjæle, der ejer et 3DTV, bør afgjort smide denne skive ind under juletræet om en måneds tid. Er det i øvrigt ikke på tide, at Zemeckis’ “Beowulf” udkommer på 3D Blu-ray?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 12 år siden

Jeg kan rigtig godt lide stemningen i filmen, men 5 stjerner kan jeg nok aldrig give den. Den har sine momenter og underholder okay, men når alt kommer til alt, føler jeg ikke den er helt gennemført nok til, at jeg kan give den mere end 6/10. Jeg er desuden ikke sådan sindssygt vild med de computergenererede mennesker i filmen.
Gravatar

#2 Lehrmann 12 år siden

Denne film er en af de mest undervurderede børnefilm i mange, mange år. Den emmer af en glæde for legen og magien som man ellers primært finder hos Spielberg ala E.T. samt hans produktioner såsom The Goonies.

Jeg har ikke set den i 2 år godt og vel, men dens plads i filmhistorien kan måske foreviges i kraft af de nye Tintin-film.
Gravatar

#3 Sweetiebellefan 12 år siden

Fortjente flere Oscars.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#4 Lehrmann 12 år siden

Den ligger på en 8/10 eller 5/6
Gravatar

#5 HonoDelLoce 12 år siden

Jeg var i biffen i sin tid og se den med min kære lillebroder, og husker, at jeg fandt som en herlig hyggelig jule-film. Jeg må helt sikkert have købt denne, da jeg samtidigt falder mere og mere for 3D (når det er gjort ordentligt :) ).
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: