Der er da afgjort også meget at juble over i denne film, som fortæller en magisk og rørende, men også afsindig underholde historie, hvor dens halvanden times spilletid forsvinder med en hast, som var det dug i solens stråler. Visuelt er filmen usædvanligt flot, og kampene mellem luftpirater og flyvesvin bliver man aldrig træt af at se på. Filmen er måske ikke helt på højde med Miyazakis største mesterværker, men som et herligt eventyr med et mere modent tema er den ikke desto mindre ganske uimodståelig. Selvom hele medieverden for tiden er skræmt fra vid og sans af svineinfluenzaen, bør man bestemt ikke sig nej til en flyvetur med denne her skønne grisebasse.
#11 fazz 16 år siden
Tror jeg heller ikke den kan!
#12 Thomsen 16 år siden
#13 tiany 16 år siden
#14 I.F.F. 16 år siden
#15 Skeloboy 16 år siden
Porco Rosso er helt fantastisk, men kan godt give Mikkel Munch-Fals ret i, at det er svært at vide, hvem filmene henvender sig til...et svar på det spørgsmål kunne være mig:)
Chihiro er min helt klare Miyazaki-favorit, mens Grave of the Fireflies er min Ghibli favorit...
#16 Highland Park 16 år siden
#17 enfilmnørd 16 år siden
Jeg kunne godt lide "Min ven [toronto]" eller noget lignende. "Men chihiro og heksene", faldt ikke i min smag(og det er jo samme instruktør).
Kunne være man skulle se "det flyvende slot", eller hvad den nu hedder, har engang optaget den fra DR2...
Jeg har et spørgsmål; Hvor meget ødelægger de danske stemmer, er mest til originalsproget, men kan godt klare de danske, hvis de er ordentlige
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#18 Skeloboy 16 år siden
#19 enfilmnørd 16 år siden
Tak
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.