“Premium Rush” er noget så sjældent som en amerikansk spændingsfilm, der foregår på cykler. Heldigvis hænger den sig ikke i en tung og kedelig genreskabelon, og den prioriterer i stedet tempoet, flowet og den gode stemning. Gordon-Levitt er vitterligt perfekt castet til rollen som New Yorks hurtigste cykelbud, og Michael Shannon er også et stort lyspunkt. Her har man muligheden for at snuse lidt til Shannons evner som skurk inden sommerens længe ventede “Man of Steel”. Derudover er denne Blu-ray-udgivelse bragende flot på både billed- og lydfronten, så jeg vil bestemt ikke holde mig for fin til at give udgivelsen en varm anbefaling.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hr. Nielsen 11 år siden

Pyh, den var da okay, men alle de cykelture blev trættende at se på i længden fandt jeg.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#2 jessup 11 år siden

Får lyst til at opstøve Quicksilver.
This is just until June
Gravatar

#3 Zombi 11 år siden

What er det en actionfilm? Jeg havde hørt om den, men har ikke set nogen trailere eller noget og troede egentlig bare at det var enten en komedie eller et drama.
Gravatar

#4 misuma 11 år siden

Jeg synes sgu den er feee nok. Shannon styrer som hidsigbomben!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5 Lawman. 11 år siden

Har glædet mig til den skulle udkomme i lang tid, og så er den pludselig på Bluray - nice! Den skal hentes hos Blockbuster:)
Gravatar

#6 moulder666 11 år siden

Så den i går - glimrende underholdning! Er næsten helt enig med anmelderen - skøn præstation af JGL (karismatisk og fræk som en slagterhund), rimeligt påklistret romance (som man da heller ikke får den mindste interesse i) og ellers et dejligt rollercoaster-ride af en film.

Dog synes jeg, at Michael Shannons fremstod som en ret så svag skurk.

4/6 for "steel frame, no brakes"
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#7 Hr. Nielsen 11 år siden

moulder666 (6) skrev:
Dog synes jeg, at Michael Shannons fremstod som en ret så svag skurk.
Han er jo normalt en herlig skuespiller, men enig i at han var ret svag. Måske den svageste præstation jeg mindes at have set ham i oveni. Det skyldes selvsagt også rollen, ikke ham alene. Jeg gave filmen 5/10.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8 Driver 11 år siden

Jeg kunne godt lide Shannons præstation. Jeg fandt også filmen meget underholdende. Et for mig lille minus var derimod Wilee's kvindelige modstykke. Hun var en anelse irriterende og fik lidt mere tv-tid end, hvad godt var. Men filmen var forfriskende og anderledes og det er ret interessant at læse rundt på nettet bagefter, at der rent faktisk kører sådanne adrenalinsøgende maniacs rundt i bl.a. NYCs gader med fødderne i pedalerne og hovedet under armen - skulle man tro.

7/10
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#9 moulder666 11 år siden

Driver (8) skrev:
Jeg kunne godt lide Shannons præstation. Jeg fandt også filmen meget underholdende. Et for mig lille minus var derimod Wilee's kvindelige modstykke. Hun var en anelse irriterende og fik lidt mere tv-tid end, hvad godt var. Men filmen var forfriskende og anderledes og det er ret interessant at læse rundt på nettet bagefter, at der rent faktisk kører sådanne adrenalinsøgende maniacs rundt i bl.a. NYCs gader med fødderne i pedalerne og hovedet under armen - skulle man tro.

7/10


Enig omkring hende - men man kan heller ikke sige, at hun fik for meget at arbejde med...hendes replikker var meget...ligegyldige...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#10 KasperBS 11 år siden

Zombi (3) skrev:
What er det en actionfilm? Jeg havde hørt om den, men har ikke set nogen trailere eller noget og troede egentlig bare at det var enten en komedie eller et drama.


Nå troede du det hehe:D

Skriv ny kommentar: