En genre, der længe har været anset som værende død, har resulteret i endnu et velskruet hjul på den stadigt voksende australske filmvogn. Og som i alle de bedste westerns, handler det i “The Proposition” om mere end bare udforskningen af en ny verden og at slå sig ned i denne, men om store begreber som familie, ære, kærlighed, liv og død. Og når det endelige blodbad er overstået og rulleteksterne trænger sig på, sidder man tilbage, ikke blot med erkendelsen af, at man har set et fantastisk drama, men en formidabel allegori om hele den australske nations blodige fødsel.
#1 filmz-steadi 18 år siden
Måske er det bare mig der ikke tændes af Nick Cave, men jeg regner ikke med at spenderer penge på den film. Eller måske skulle jeg netop se den igen, bare for at tjekke om den har ændret sig i mellemtiden?:)
#2 filmz-Bruce 18 år siden
Bedste western meget længe. Altså i biografen!
#3 zamm- 18 år siden
#4 filmz-kaotmus 18 år siden
Der er så heller ikke så meget konkurrence :-)
#5 filmz-Nínjafnat 18 år siden
Det var virkelig en smuk og frastøndende film som brændt sig på nethinden og jeg er sikker på det er en af årets største filmoplevelser, som de fleste bare må få set.
#6 filmz-bullettooth 18 år siden
#7 Outbound Sith 18 år siden
Umiddelbart er indianerne her bare skiftet ud med aboriginals, men som bruce så ganske rigtigt skriver, så er der faktisk ingen gennemførte goodguys i den her film, så det er slet ikke så åbenlyst, hvem man pinedød bare skal holde med.
Og hvad de tekniske og skuespiller-relaterede kvaliteter angår, så er jeg helt enig med anmelderen.
#1 Vil det sige at du helt gik glip af den dramatiske scene, hvor
Fox Mulder
#8 filmz-Kaffekongen 18 år siden
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
#9 filmz-steadi 18 år siden
#10 chuck 18 år siden
#7 BANG!!!
Filmen er castet helt perfekt. Den kompromisløse stil hele vejen igennem fortjener også stor ros.