I “The Purge” er de rige, hvide mennesker onde, og den stakkels, sorte hjemløse er filmens godhjertede helt. Således står vi tilbage med en alt for politisk korrekt og uinteressant skrækfilm. Men “The Purge” er heller ikke en skrækfilm i ordets egentlige forstand. Det er en thriller, der ønsker at skræmme det tryghedssøgende samfund. Der er bare ikke meget af dens virkemidler, der rent faktisk virker, når det hele er så nemt at regne ud. Bortset fra et par velplacerede overraskelser er der intet nyt under solen i “The Purge”, som er lige så tam, som den er utroværdig. Hvis bare der havde været et par få spydige henvisninger, der virkelig gjorde ondt på den tryghedssøgende folkeånd, ville “The Purge” måske have været en øjenåbner. Nu fremstår den bare som endnu en film, der kunne have været oprigtigt skræmmende, men som bare ender med at få en skeptisk tilskuer til at stille en masse spørgsmål til selve filmens ramme.

Se også: Filmz TV: Interviews med folkene bag thrilleren “The Purge”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Ja, jeg er sgu enig med Nadia - det her er en tam sag, der hverken fungerer som en dyster og tankevækkende fremtidsvision, som medrivende home invasion-thriller eller som blodig exploitation. Jeg smider også 2 ud af 6 stjerner efter den.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Universet 10 år siden

den skal nok ses på Blue Ray derhjemme. men jeg må indrømme at jeg til at starte med havde det som anmelderen, og samt #1. at det er en tam sag.

men efter jeg tænkte lidt. ( wow ) så synes jeg faktisk at den Ide er fed. hvis man ændreret lidt på den. For det med at voldtægter er lovlige ( jeg brækker mig over det, men Gætter at det vel er en dårlig undskyldning for vise lidt bar hud i filmen ;D ) den ene dag om året er jeg 100% imod, der skulle derimod indføres som en straf for voldtægten/voldtægter at Gerningspersonen skal miste sin Juveler.

Der ser jeg at Ideen spiller ved at man sætter det op som Kampen mellem De Gode vs.
de Onde. Den ene dag om året få gjort det af med nogle virkelige Bad Guys. du har 24 timer :D faktisk fedt koncept og kunne været blevet til en federe ( hævngenre ) film.
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 10 år siden

#2 er du troll eller bare rigitg RIGTIG sjov?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Sweetiebellefan 10 år siden

Det er en film jeg bør have på Blu Ray.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#5 Mikkel Abel 10 år siden

Fuck den film. Wauw. En seriøst kanditat til 2013s værste film.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#6 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Filmens præmis er så tåbelig, at man aldrig vil kunne tage den alvorligt. Det er derfor imo rigeligt at se traileren.
Doctor Last Warning
Gravatar

#7 Mikkel Abel 10 år siden

Jeg synes egentlig ideén kunne havde været lavet en ganske fed film. Udførelsen er desværre bare tåkrummende ringe.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#8 Kyllingebenet 10 år siden

Okay, så har jeg lige fået set den, og hvor var den bare MEGA..... fucking ringe!!

Imodsætning til DocDoom, så synes jeg faktisk at filmens præmis er ret fedt, men hold kæft hvor er det hjernedødt, at det er så elendigt udført!! hvad sker der lige, for den latterlige unge, der ikke bare dummer sig én, men op til FLERE gange?? Jeg ønskede bare, at han blev 'Purged'.

1/6 herfra!
Mental striptease..

Skriv ny kommentar: