Det udødelige stilikon James Dean leverer endnu en superb præstation, der summer af liv og vid, i “Rebel Without a Cause” – en tidløs fortælling om den forvirring, frygt og (indimellem ustyrlige) fandenivoldskhed, vi alle kæmper med i ungdommen. Både den 58 år gamle klassikers lyd- og billedside imponerer i HD, og disken indeholder samtidig en masse interessant ekstramateriale – lige fra et par glimrende dokumentarer til endnu flere optagelser med den gudbenådede Dean i aktion. Uanset om du forguder Dean eller aldrig har set en film med ham før, så bør du prompte investere i denne Blu-ray.
#1 Mikkel Abel 10 år siden
Han må i hvert fald kunne noget specielt, taget hans, mere eller mindre, legende-status i betragtning og det fact, at han så kun har medvirket i tre film. :)
#2 The Insider 10 år siden
#3 Ispep 10 år siden
6/6
#4 Kruse 10 år siden
#5 Fredag 10 år siden
#6 The Insider 10 år siden
#7 Fredag 10 år siden
#8 BN 10 år siden
#9 Fredag 10 år siden
#10 BN 10 år siden
Oprindelig havde jeg håbet, at det var James Dean der var filmens protagonist, så derfor blev jeg noget skuffet over, at det jo viste sig at være Hudson og Taylor. (Jeg kendte ikke romanforlægget.) James Dean udgør for mig det livfulde, anderledes indslag i filmen, hvorimod jeg synes, at der er en smule for meget "Åh, hvor er vi dog en eksemplarisk, stærk amerikansk familie!" over Benedict-ægteparret. Og som du selv er inde på, spiller James Dean spiller stærkt i første halvdel af filmen, men jeg fandt ham mindre overbevisende som den ældre Jett.
Sådan som jeg husker de tre film:
East of Eden - 9/10
Rebel Without a Cause - 9/10
The Giant - 7/10
Så må vi se, hvordan det ser ud efter et gensyn med dem.