Historien er tydeligvis ment som en relativt uskadelig familiefilm, hvor ingen for alvor kommer i fare, men samtidig bevarer den dog en lidt uskyldig og legende tone, og ikke mindst en scene, hvor de tre falder så længe, at de har tid til at tale om det, får en til at trække på smilebåndet.

Det er dog primært 3D-effekten, der gør filmen sjov at se, og uden den ville “Rejsen til jordens indre” næppe være meget værd. Historien er en forudsigelig og klichefyldt affære, hvor personerne er så flade, at man i bund og grund ville være indifferent, hvis en af øglerne snuppede en bid af dem. Som et vindue ind til hvad vi kan forvente at se i fremtiden af film, er den imidlertid interessant at overvære. Filmen vises uden danske undertekster og kun weekenden over, så man skal være hurtig, hvis man vil nå at opleve den. Ligesom de rutsjebaneture, den minder om, er den hurtig i gang og hurtig slut, men mens vognen kører, så kildrer det ganske rigtig lidt i maven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MOVIE1000 14 år siden

forstår ikke rigtig hvorfor kommer den i biografen når dvd bliver udgivet ca. en uge efter premieren?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

Vel fordi det er 3d?
Gravatar

#3 filmz-Bruce 14 år siden

Så den sidste år i Florida. Lyd og billed var excellent. Der var fuld rumlen i deres Cineplex. Filmen er virkelig ringe, men 3D effekterne virker ok, men sikkert langt fra, hvad vi snart vil blive vidner til.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 inflector 14 år siden

#3 helt enig. Så den også i USA sidste år og 3d effekterne var ganske flotte og lover godt for fremtiden, filmen var dog ikke noget at skrive hjem om.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#5 fatcat 14 år siden

Købte den på BD i dag - hmm ikke nogen stor film - hyggelig familieunderholdning

Så den i dagslys - derfor så jeg 2D-udgaven. 3D versionen må vente til en mørk aften eller til vinter. Men cool at der følge 4 3D-briller med - man føler sig hensat til 80'erne :)
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#6 HonoDelLoce 14 år siden

Nu har jeg købt den på BD, bare for at teste det 3D-noget :) Kan godt være, at min skærm ikke er lige så stor som lærredet i biffen - men jeg sidder også meget tættere på :D

Glæder mig til at prøve det.. Og forventer i øvrigt ikke en særlig god film :) Har det utroligt svært med Brendan Fraser..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: