Der har ligget en stor udfordring i at opdatere Claus Deleurans’ tegneserie til en animationsfilm anno 2008, men det er lykkedes fuldt ud. “Rejsen til Saturn” er meget underholdende og langt bedre end “Terkel i knibe”. De samfundssatiriske referencer er fremragende, og den underholdende historie skaber en god ramme for de spøjse karakterer, der har en overraskende god stemmelægning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Luap 15 år siden

Jeg er enig med de folk der er skuffede efter at have været inde og se den her, men ok, jeg havde også ret høje forventninger. Jeg synes der var følgende i vejen:

1) Filmens handling skred for hurtigt frem - de var oppe i den raket 10 min. efter filmen var gået igang, og tilbage på jorden alt for hurtigt igen

2) Historien var simpelthen for tynd og kedelig!

3) Humoren var ikke-eksisterende/ikke sjov

4) Skuespillerne var også nogle man har hørt på 1 million gange før (vil give ham der sagde at det stort set var castet fra "langt fra las vegas" man hørte på, helt ret) - og det holder bare ikke - vi har et bredere udbud af skuespillere her i landet end holdet fra en enkelt sitcom.

Det eneste positive jeg har at sige om filmen, er at animationen var ok i mine øjne.

Jeg har valgt at give filmen 1 stjerne herinde, og har fremover lært følgende:

A) Ikke at have så høje forventninger til danske animerede film.

B) Først at se dem når de udkommer på dvd - ikke i biffen.
Gravatar

#12 The-new-meister 15 år siden

#10 Ej det var sgu arvligt.. så må jeg se det når den udkommer på dvd.. hehe:)
Gravatar

#13 Slettet Bruger [111228907] 15 år siden

Jeg synes godt nok, at filmen var tam.

Stort set alle jokes var hørt før i en eller anden afskygning, og de blev gentaget alt for mange gange i løbet af filmen. Den overordenede historie var jævnt ligegyldig, og der er sgu gået for meget Langt fra Las Vegas over castet.

Jeg håbede konstant at figuren Susanne ville blive "zappet", så man kunne blive fri for at høre hende sige de samme replikker ("I kan sgu da ikke...") igen og igen, og skurken var latterlig på en ikke-sjov måde.

Skuffende film, og jeg kunne ellers rigtigt godt lide Terkel i knibe.

Denne film fik mig flere gange til at overveje at tage en lur.

1½/6
Gravatar

#14 Kram 15 år siden

Så Rejsen til Saturn i går med to kammerater i biografen, og vi var alle enige om det var spild af tid, må se mig fuldstændig enig med Rockysds (#8). Irriterende karakterer (især Susanne/Hjejle), Casper Christenses karakter var totalt ligegyldig, som #8 skriver var Frank Hvam's militær mand den eneste sjove.

Nej desværre, det var en meget skuffende oplevelse, der var et par få grin hist og her men generelt var det som at spise en hotdog uden noget = KEDELIGT. Overvejede den første halve time simpelthen at gå min vej.

Elendig filmatisering af Deleurans herlige tegneserie, filmen er på ingen måde lige så provokerende, det er en blevet en kedelig grå børnefilm for de mindste. Hvis I forventer at se en Terkel i knibe film, SÅ LAD VÆRE MED AT TAGE IND.

Gav den originalt 2 stjerner men efter at havde tænkt over det får den nu kun 1.

Skuffende skuffende skuffende...

Tror aldrig jeg har været mere uenig i en anmeldelse på Filmz.dk
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#15 MOVIE1000 15 år siden

nu var det jo ikke kun dem bag Terkel i Knibe som gjorde den til en succes det var Anders (Anden) som gjorde det
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16 Kram 15 år siden

Måtte lige smide en ekstra kommentar, om hvor snydt vi også følte os, hvis I har set de viral videoer for Rejsen til Saturn, med Carl Mar osv, så får man et helt andet syn på hvilken slags film, det er man skal ind og se, fordi de viral videoer var da humor på samme plan som Terkel i knibe, men når man så kommer ind og ser Rejsen til Saturn, så er det "bare" en børnefilm...
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#17 filmz-Kasti 15 år siden

Hvordan kan anmelderen sige at den er bedre end "Terkel I Knibe". "Terkel I Knibe" var en original film med en genial og hamrende morsom handling, kryfret med en fantastisk stemmelægning. "Rejsen Til Saturn" er den dårligste film jeg nogensinde har set, i biografen. Filmen var på ingen måde sjov. Alle har gjort grin me Prins Henrik og Anders Fogh før. Jovist, der var da nogle enkelte sjove momenter, men racistiske jokes er kun sjove de første 3 gange. Stemmelægningen er desuden ret ringe. Frank Hvam gør det fint sammen med Iben Hjejle. Mens alt andet er en værrre omgang pladder.
"Rejsen til Saturn" er en af de største skuffelser for mig, det er den første film nogensinde hvor jeg har overvejet at gå inden filmen var slut! Det siger lidt om elendigheden.

* ud af ******
Gravatar

#18 Bohemian 15 år siden

Spild af tid, er led og ked af at have smidt 80 kroner efter den i bio. nøøøj for en gang lort.

4/10
Free in serenity.
Gravatar

#19 duuk74 15 år siden

Var inde og se den i går, og det har jeg fortrudt. Jeg er enig med de fleste herinde, især Kram og Rockyds.
Håber ikke de prøver at filmatisere flere af Deleurans mesterværker.
100.000 lemmings can't be wrong

Skriv ny kommentar: