Der har ligget en stor udfordring i at opdatere Claus Deleurans’ tegneserie til en animationsfilm anno 2008, men det er lykkedes fuldt ud. “Rejsen til Saturn” er meget underholdende og langt bedre end “Terkel i knibe”. De samfundssatiriske referencer er fremragende, og den underholdende historie skaber en god ramme for de spøjse karakterer, der har en overraskende god stemmelægning.
#1 Killkaj 16 år siden
#2 MikkelHJ 16 år siden
#3 sizanx 16 år siden
#4 mar16 16 år siden
#5 Christian Voldborg 16 år siden
#6 Dragon_Claw 16 år siden
Det kræver sku´ ikke den helt store hjernemuskel at proppe halvdelen af det overvurderede hold fra Langt fra Las Vegas ind i en raket. Filmen mangler bare Katja spændt fast på forstavnen af raketten, så den ikke falder ud af munden på hende under take-off.
#7 filmz-Baker 16 år siden
Forudsigelig, kedeligt og gammelhumor man hørt/set 123123 gange før. Jeg vil personligt give den mellem 2-3 stjerne!
Jeg syntes ikke den er bedre end Terkel i Knibe ! men jeg tror den brede befolkning vil elske denne film !
#8 rockysds 16 år siden
Casper Christensens ”straight man” er uinteressant filmen igennem, og hans kærlighedshistorie med Susanne (Hjejle) tilføjer intet til filmen udover flere ligegyldige minutter. Og Peter Bellis stemmearbejde var dog en ualmindelig kedelig og ensformig affære – skal han ikke forestille en (om end spøjst udseende) bare nogenlunde halvskræmmende skurk?
At filmen holder sig under den halvanden time arbejder til dens fordel, og de morsomme momenter sniger sig dog ofte nok til, at filmen ikke føles som et komplet spild af tid, og jeg trak da på smilebåndet og lattermuskler nogle gange, men bare ikke ofte nok til at gøre filmen anbefalelsesværdig.
Giv mig Deleurans herlige tegneserie til hver en tid. :)
#9 The-new-meister 16 år siden
4/6
#10 Michael Andersen 16 år siden
Nu er det selvfølgelig for sent at oplyse dig om det, men der er en meget kort scene efter rulleteksterne, som handler om filmen vs. tegneserien: