Der har ligget en stor udfordring i at opdatere Claus Deleurans’ tegneserie til en animationsfilm anno 2008, men det er lykkedes fuldt ud. “Rejsen til Saturn” er meget underholdende og langt bedre end “Terkel i knibe”. De samfundssatiriske referencer er fremragende, og den underholdende historie skaber en god ramme for de spøjse karakterer, der har en overraskende god stemmelægning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Killkaj 15 år siden

Jeg er overrasket over så høj en karakter :)
Gravatar

#2 MikkelHJ 15 år siden

Jeg kan kun sige, at jeg er fuldstændig enig i anmeldelsen. Jeg var så heldig at se Rejsen til Saturn til Premiere Surprise i Palads. Ja, man har lov at være heldig.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#3 sizanx 15 år siden

skal ses i morgen kl. 21.30 i Cinemaxx ;)
Gravatar

#4 mar16 15 år siden

syns ikke 11 er en passende censur. mindst 16
Gravatar

#5 Christian Voldborg 15 år siden

Glæder mig til i morgen. Genialt cast.
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#6 Dragon_Claw 15 år siden

Genialt cast. Gu´ er det ej.

Det kræver sku´ ikke den helt store hjernemuskel at proppe halvdelen af det overvurderede hold fra Langt fra Las Vegas ind i en raket. Filmen mangler bare Katja spændt fast på forstavnen af raketten, så den ikke falder ud af munden på hende under take-off.
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#7 filmz-Baker 15 år siden

Jeg så den igår og jeg er mildest talt skuffet.

Forudsigelig, kedeligt og gammelhumor man hørt/set 123123 gange før. Jeg vil personligt give den mellem 2-3 stjerne!

Jeg syntes ikke den er bedre end Terkel i Knibe ! men jeg tror den brede befolkning vil elske denne film !
Gravatar

#8 rockysds 15 år siden

Inde og se den med drengene her til aften, og vi var for det meste ganske skuffede. Filmen har flere sjove aspekter, specielt Frank Hvams militærmand med ”discipline” og english-ordforråd, men de drukner ofte i en kedelig historie, jokes, der falder til jorden og et hav af kedelige personager og tilhørende stemmer.

Casper Christensens ”straight man” er uinteressant filmen igennem, og hans kærlighedshistorie med Susanne (Hjejle) tilføjer intet til filmen udover flere ligegyldige minutter. Og Peter Bellis stemmearbejde var dog en ualmindelig kedelig og ensformig affære – skal han ikke forestille en (om end spøjst udseende) bare nogenlunde halvskræmmende skurk?

At filmen holder sig under den halvanden time arbejder til dens fordel, og de morsomme momenter sniger sig dog ofte nok til, at filmen ikke føles som et komplet spild af tid, og jeg trak da på smilebåndet og lattermuskler nogle gange, men bare ikke ofte nok til at gøre filmen anbefalelsesværdig.

Giv mig Deleurans herlige tegneserie til hver en tid. :)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#9 The-new-meister 15 år siden

Sunes faktisk at den var udmærket underholdning. Nu har jeg dog ikke læst tegneserien så jeg skal ikke kun udtale mig hvordan den er i forhold til den her. Men synes at det var en glimrendne dansk filmL:)

4/6
Gravatar

#10 Michael Andersen 15 år siden

The-new-meister (9) skrev:
Nu har jeg dog ikke læst tegneserien så jeg skal ikke kun udtale mig hvordan den er i forhold til den her

Nu er det selvfølgelig for sent at oplyse dig om det, men der er en meget kort scene efter rulleteksterne, som handler om filmen vs. tegneserien:

En af de grønne fyre sidder på tønden og læser tegneserien, og går helt amok over at filmens handling ikke følger tegneserien :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: