“Rejsen til Saturn” har et væsentligt fokus på, hvordan vi ser og opfatter andre kulturer, men måske endnu vigtigere, hvordan vi ser os selv og ses af andre. Man skal som bekendt ikke kaste med sten, når man bor i et glashus, det synes at være pointen, og her skeles til både Irak-krig, Muhammed-krise og andre dumheder, som den danske nation har rodet sig ud i i både indenrigs- og udenrigspolitisk regi. Desværre bliver det underholdende den dikterende taktstok i en film, som med rablende galskab underholder et stykke af vejen. Men alt med måde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 14 år siden

God anmeldelse. :) Jeg nød da filmen da jeg så den i biffen. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 colocho 14 år siden

"Han suppleres af iranske Jamil, der håber på at blive dansk statsborger, har dumpet indfødsretsprøven, men håber på en ny chance, hvis han tager en tur i rummet for konge og fædreland."

Er det bare mig, eller er denne sætning lidt... øhmm underlig?
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#3 Tommy Kristensen 14 år siden

Der mangler i hvert fald et "der" - men det bliver den ikke mindre kryptisk af :) Jeg synes det siger alt om en film, når reklamekampagnen er filmen langt overlegen...
Gravatar

#4 MOVIE1000 14 år siden

filmen var ok 4 stjerner

fin animation men synes ikke den var særlig sjov og jeg bøvlede også meget med lyden synes at stemmerne var for lave i forhold til musikken jeg var nød til at srue op og ned jeg ved ikke hvor mange gange og ekstramaterialet siger mig heller ikke så meget det er dog rart at se de små sjove teaser klip og se hvordan Jamil og Carl Mar Møller skal samarbejde om at kommentere filmen

håber at de bliver ved med at lave såan nogle animations film men synes at Terkel i knibe var bedre med humoren mens plottet var bedre i Rejsen til Saturn
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: