Udkommer der monstro nogensinde en seværdig filmatisering af et videospil? “Resident Evil: Afterlife” er rodet og ringe, men hvis du ejer et 3DTV, er den næsten værd at eje på Blu-ray, fordi den så fornemt demonstrerer, hvor godt 3D kan fungere i hjemmebiografen. Men hvis man har et normalt fjernsyn og ikke er fan af franchisen, kan man trygt lade udgivelsen blive på butikshylden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 JTToft 13 år siden

Anmeldelsen skrev:
Alle disse ekstra elementer får dog kun en allerede rodet film til at fremstå endnu mere usammenhængende, og når nu filmene og spillene i forvejen næsten intet har tilfælles, havde det været mere hensigtsmæssigt at fokusere på at få filmen til at stå på egne ben.


- Jeg synes, at "Resident Evil: Afterlife" (og de tre andre) står fint på egne ben. Jeg har aldrig stiftet bekendtskab med spillene, men jeg har set alle fire film, og jeg synes, at de virker helt fint for sig selv.

Selvom denne genre slet ikke er min favorit, så er jeg noget mere positiv overfor "Resident Evil"-filmene end Johan Albrechtsen lader til at være. Måske er det netop fordi jeg ikke har spillet spillene...
Gravatar

#12 The Insider 13 år siden

#10, det er mit eget. Købte det for et par måneder siden :-)
War. War never changes.
Gravatar

#13 evermind 13 år siden

Johan ønsker ikke at diskutere sit, ahem, udstyr i åbent forum. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#14 Bruce 13 år siden

#10 Kanon Johan. Lyder som et godt setup :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#15 The Insider 13 år siden

Jeg er også mægtig glad for det! :-) Selvom jeg godt ved, at du ikke er den store fan af 3D, kan det være, at en demo kan klemmes ind en dag! Jeg synes, farverne ser langt bedre ud i hjemmebiografen.
War. War never changes.
Gravatar

#16 Bruce 13 år siden

#15 Jeg kan sagtens overtales :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 13 år siden

ReCycle bryder jeg mig så slet ikke om.... Pang-brødrene er dybt elendige instruktører, der i samtlige af deres film (i hvert fald de 4 jeg har set) ødelægger stemningen fuldstændig. Silent Hill on the other hand er ganske ok. Fantastisk den første halve times tid, derefter går det langsomt ned af bakke, selvom klimakset da er en meget sjov hyldest til Hellraiser-franchisen (det virker i hvert fald sådan).

Resident Evil filmene har jeg et lidt spøjst forhold til. Imens den første vel er den mest vellykkede, er det efterfølgerne jeg holder mest af, og det er helt bestemt fordi de er så dårlige at de er gode. Jeg morede mig i hvert fald kosteligt under denne også, selvom 3'eren sikkert stadig er fortsat min favorit.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 Riqon 13 år siden

Lidt morsomt at de på alle billederne har en "hænderne op eller bukserne ned" attitude.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19 The Insider 13 år siden

#18, hehe, good call :-)
War. War never changes.
Gravatar

#20 evermind 13 år siden

Lord Beef Jerky (17) skrev:
ReCycle bryder jeg mig så slet ikke om.... Pang-brødrene er dybt elendige instruktører, der i samtlige af deres film (i hvert fald de 4 jeg har set) ødelægger stemningen fuldstændig. Silent Hill on the other hand er ganske ok. Fantastisk den første halve times tid, derefter går det langsomt ned af bakke, selvom klimakset da er en meget sjov hyldest til Hellraiser-franchisen (det virker i hvert fald sådan).


Okay, jeg fandt både The Eye og Re-Cycle meget stemningsfulde. Jeg kender ikke så meget til Pang-brødrenes bagkatalog. At dømme efter ratings på Imdb tyder det nu heller ikke på, at der er de store filmoplevelser gemt i deres bagkatalog. Silent Hill synes jeg også lægger rigtig godt ud, hvorimod slutningen bliver noget lidt mærkeligt opstyltet noget -
især da den lille pige forklarer baggrundshistorien og på computerspil-agtig vis bedyrer, at heltinden har løst et puzzle og nu fortjener en belønning eller noget i den retning.
Jeg husker det ikke præcist ud over, at jeg krummede tæerne en smule.

Men for at vende tilbage til Resident Evil, er den første okay underholdning, fordi Alice endnu blot er et menneske. 2'eren er til grin, 3'eren ikke lige så slem, men heller ikke god. Og den nye her har jeg ikke haft travlt med at få set. Milla Jovovich var en sød sag, dengang hun gav den som den søde, uskyldige og alligevel røvsparkende Leeloo med multipass og alting, men jeg synes hun er blevet mere og mere irriterende siden. Hendes macho-attitude i RE-franchisen og Ultraviolort er svært udholdelig, men som sagt er hun mere nede på jorden i den første RE, så det forbliver nok den eneste af filmene i min reol.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: