Udkommer der monstro nogensinde en seværdig filmatisering af et videospil? “Resident Evil: Afterlife” er rodet og ringe, men hvis du ejer et 3DTV, er den næsten værd at eje på Blu-ray, fordi den så fornemt demonstrerer, hvor godt 3D kan fungere i hjemmebiografen. Men hvis man har et normalt fjernsyn og ikke er fan af franchisen, kan man trygt lade udgivelsen blive på butikshylden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kyllingebenet 13 år siden

"Udkommer der monstro nogensinde en seværdig filmatisering af et videospil?"

Jeg vil mene at Silent Hill var en seværdig filmatisering af et videospil.
Gravatar

#2 Batsy 13 år siden

Så etteren og syndes den var ok, men den gav mig ikke lyst til at se de andre film overhovedet.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#3 ragnald 13 år siden

Hvordan kan du give den tre stjerner i samlet vurdering hvis både video og lyd har seks stjerner og ekstra materiale fire? En fair vurdering ville i så fald være (3+6+6+4)/4 hvilket ville give en vurdering på næsten fem stjerner.
Gravatar

#4 Frederik 13 år siden

Det er ikke en gennemsnitsvurdering. Hvis filmen er jammerligt dårlig, som i dette tilfælde, er der jo ikke nogen grund til at give den en høj karakter. Hvem køber en dårlig film bare for at glo på den pæne billedside?
Gravatar

#5 Bruce 13 år siden

Silent Hill har en forrygende atmosfære. Den er ikke fuldbyrdet god, men dens gotiske univers er stemningsfuldt og ubehageligt. Den nye blu-ray udgave fra Frankrig skulle have et af de flotteste HD transfers til dato og endog med længder overgå den berømmede tyske HD DVD udgave.

38 screenshots
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#6 MMB 13 år siden

Ragnald (3) skrev:
Hvordan kan du give den tre stjerner i samlet vurdering hvis både video og lyd har seks stjerner og ekstra materiale fire? En fair vurdering ville i så fald være (3+6+6+4)/4 hvilket ville give en vurdering på næsten fem stjerner.


Desuden er det (2+6+6+4)/4=4,5
Og jeg vil klart sige, at selve det filmiske er det vigtige.
Gravatar

#7 evermind 13 år siden

Til jer, der kunne lide Silent Hill vil jeg i øvrigt anbefale den glimrende Gwai Wik a.k.a. Re-Cycle (kan fås i Stereo Studio under sidstnævnte titel til blot 25 kr.) af Pang-brødrene, der også lavede den originale The Eye. Thomsen ledte mig på sporet af den, efter et billede fra den i den sidste horror-quiz havde fanget min interesse.

Det er en visuelt flot, meget stemningsfuld og til tider ret creepy film, der efter min mening umiddelbart er lidt bedre end Silent Hill, som jeg dog også mener er en ganske god film. De omhandler begge to en grotesk og mareridts-agtig anden verden.

Hm, tror egentlig snart, jeg skal have genset Silent Hill også ... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#8 Bruce 13 år siden

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9 evermind 13 år siden

He, hvor er det nice lavet. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#10 Lawman. 13 år siden

Er det dit eget udstyr Johan, eller er det Filmz der har en "anmelder-stue"?:)

Skriv ny kommentar: