Filmens score har man ligeledes glemt, i det øjeblik man forlader biografen, og i modsætning til forgængerens fængende musik, som blev komponeret af selveste Marilyn Manson (i samarbejde med Marco Beltrami), så har “Apocalypse” ikke noget at byde på rent musikalsk. Men kan man ikke få kvalitet kan man altid få kvantitet, og det synes også at være instruktørens motto. I stedet for et uhyggeligt og atmosfærisk score, har han valgt blot at skrue actionmusikken op for fuld skrue, ligesom han satser på chok-effekter via pludselige volume-peaks i stedet for en generel stemningsopbygning.
“Resident Evil: Apocalypse” fungerer hverken som en zombie-film eller som en action-film – den er hverken uhyggelig eller underholdende at se på. Når den samtidig savner en fængende historie, interessante (eller for den sags skyld troværdige) karakterer, godt skuespil og flotte special-effects, står man pludselig og mangler en rigtig god grund til at bruge halvanden time af sit liv på at se denne film. Jeg vil understrege, at jeg er stor fan af Milla Jovovich og at jeg godt kunne lide den første “Resident Evil”-film. Ingen af delene kan imidlertid opveje, at “Resident Evil: Apocalypse” ikke blot er en dårlig film, men også en ligegyldig film, der aldrig burde være blevet lavet – og så lægges der gudhjælpemig op til en 3’er!
#1 filmz-karlerminven 20 år siden
Jeg må indrømme at jeg tror nu den er fin nok denne film, selvom anmelderen ikke ligefrem synes det. Synes 1'eren var ret god, jeg synes godt nok ikke de skulle have stjålet det geniale spils navn, strengt talt har spillet og filmene intet at gøre med hinanden! Spillene er mere horror og skræk hvorimod film(ene) mere er action, men det er da også fint nok!
Tror dog at jeg må lave en bio-tur til Århus, da Silkeborg Bio ikke viser RE2, og jeg vil gerne se den. Så jeg må se om der ikke kommer en anden film jeg også gerne vil se, så kan jeg jo se to film i træk!
Så.. jeg tror, selvom jeg ikke har set filmen, at så kan den nok få 3 skulls/stjerner/kameraer hos mig!
What is a not-joke?
#2 filmz-Angel Eyes 20 år siden
#3 filmz-karlerminven 20 år siden
What is a not-joke?
#4 filmz-Trenox 20 år siden
Jeg kunne ikke udstå etteren, men AVP var endda endnu ringere.. Gad vide om RE2 ligefrem er ringere end AVP ? (skal lige tilføjes at jeg er STOR fan af de 4 'rigtige alienfilm')
#5 filmz-Loft 20 år siden
#6 filmz-apocalypse 20 år siden
1 kranium hovede betyder jo at den er skide ringe, og jeg skal snart se den, men så kommer der selvfølgelig en dårlig karakter til filmen
nu ved jeg ikke om jeg vil se den
er nu lidt trist, og paul anderson´s film bliver aldrig en succes
#7 Sealer 20 år siden
#8 filmz-propagandapanda 20 år siden
Den skal ihvertfald ses.
#9 ks 20 år siden
#10 filmz-Angel Eyes 20 år siden