Ellers er “Rich Kids” desværre også plaget af dårligt skuespil. De fleste er hidtil uprøvede talenter, og man må nok sige, at Rune Bendixen ikke helt har fået nok ud af rollerne. Dog skal Sebastian Jessen og Katharina Damm i rollerne som henholdsvis Simon og Sofie fremhæves for gode præstationer.
Er man 17 år gammel, fra Rungsted og har en masse penge på sit kreditkort, kan man måske forholde sig til “Rich Kids”. Ellers er det svært at se, hvor filmen har sin målgruppe. Måske den ville kunne tjene som diskussionsoplæg i gymnasiet, hvor man kan lave lidt gruppearbejde over hovedpersonernes forhold til livets problemer. Ellers må man erkende, at filmen fejler på alt for mange punkter og langt fra er et besøg i biografen værd.
#11 filmz-Kaffekongen 18 år siden
Overklassen eksisterer kun i kraft af en under- og middelklasse, som accepterer en enorm skævdrejning i samfundet.
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
#12 filmz-maxhh 18 år siden
Mvh
MaxHH
#13 lagoni 18 år siden
Og jaja, fint de ikke viser 'hårde' klip midt på eftermiddagen, men det virker bare lidt komisk med deres forsøg på at gøre filmen sej.
#14 Bohemian 18 år siden
Ja specielt når det lige er den film.
Jeg er ellers af den overbesvisning at man først kan udtale sig om en film når man har set den.
Men rich kids hader jeg allerede.
#15 jessup 18 år siden
#16 Bohemian 18 år siden
LOL! Jeg er færdig af grin.
#17 hurin 18 år siden
Jeg gad dog godt vide, hvordan investorerne bag filmen har fået plantet de historier.
#18 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#19 filmz-harald123 18 år siden
Så vidt jeg er orienteret,ud fra interviews i Berlingske og Politiken, så stammer historierne jo netop ikke fra en "gut", men fra omkring 20 unge, som Rune Bendixen så har interviewet. Disse interviews opbevares ifølge Berlingeren i en bankboks til i tilfælde af at nogen skulle finde på at anklage ham for løgn og injurier. Derudover har Bendixen også selv gjort noget "feltarbejde" på de unges stamsteder i byen.
Så helt ud af den blå luft er historierne nok ikke.
#20 martin_v 18 år siden
Rune Bendixen påstår, at han brugte et halvt år, (lang tid), på at researche til historien. Så må man gå ud fra at Bendixen har mere eller mindre alle facts straight. En scene i filmen viser, at den mest snobbede/rige af alle karaktererne, (og samtidig den dårligste skuespiller af alle) er ude og rejse. Da han lander, er det i et STERLING fly??? WTF?
Hvis de her "Rich Kids" har så mange penge, hvorfor fanden så rejse med Sterling. Resten af filmen er på samme måde måde.
#19 Hvad #18 siger er også rigtigt. En eller anden gut påstod at Han havde levet det vilde liv med alle de rige, og ville lave en film om det, indtil de fandt ud af, at fyren var en joke, og det nærmeste han havde været på overklassen, vat at stjæle en yacht eller 3.
Jeg synes virkelig det er sørgeligt at vi skal trækkes med den her slags "film". Én ting er Ghostrider, men en anden ting er fandme at sælge noget lort som denne her film på osv osv....