Men selvom det ville være skørt at forvente megen sund fornuft i en science fiction-film om rumskibe og rummonstre, er der lidt for mange ting i “Riddick”, som ikke giver mening og forstyrrer helhedsindtrykket. Vores kære antihelt har eksempelvis et fuldstændig uvirkeligt greb om både vilde dyr og (lesbiske) kvinder, som gør både ham og fortællingen forstyrrende utroværdig selv inden for filmens egne, kulørte rammer. Riddicks mildest talt formidable timing og frygtindgydende kunnen med en machete er lettere at se gennem fingre med… Under alle omstændigheder vil fans af Vin Diesels karismatiske karakter formentlig blive glædeligt overrasket ovenpå den lettere skuffende “The Chronicles of Riddick”, og de kan samtidig glæde sig over, at filmen i dén grad lægger op til et 4. kapitel i sagaen.
#1 Gasivodo 11 år siden
Har nu endelig fattet; hvorfor 1'eren var så skide dårlig.
Tak har nu set lyset! Nardia PLEASE lav en retro-anmeldelse af nummer 2!!
Edit: Pigen/kvinden, der efter sigende elsker: Alien - den 8. passager! godt der ikke var rumskibe og monstre i den.
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#2 Gasivodo 11 år siden
Jeg så 'Alien' på et farve 28' 4:3, crt, tv, uden fjernbetjening - og kiggede, sporadisk mellem, pege og langemand..
Og der ligger forskellen åbenbart; var ikke "forbløffet"?? Var rædselsslagen!
Konklusion: Rumskibe og monstre skal væk fra Science Fiction!
#3 Lord Beef Jerky 11 år siden
#4 Ispep 11 år siden
#5 knekker 11 år siden
Saa Pitch Black for foerste gang her i sidste uge, og jeg var positiv overrasket, og nu har jeg lige Riddict som egentlig er Pitch Black om igen blot med bedre VFX og eksekvering.
De er alle sammen gode film, HVIS man er til denne slags genre.
#6 David Munch 11 år siden
#7 Gasivodo 11 år siden
..hov jeg har syv kabale - mon ikke jeg bare skulle spille det et års/stykke tid!
#8 qel-droma 11 år siden
På nær at denne ene detalje måske er blevet taget for seriøst, så rammer selve teksten i anmeldelsen egentlig meget godt, men karakteren er dog for lav. Filmen er underholdende og veludført - ikke prangende, men dog bedre end 3 stjerner, hvilket i min bog er lig med hæderligt, så den får 4 stjerner med herfra.
#9 David Munch 11 år siden
Min kæreste, hun hadede den dog.. Og hun elskede Pitch Black..