Jeg kunne mægtig godt lide de første to spillefilm om den barske, bryske Richard B. Riddicks intergalaktiske eventyr, og jeg satte også stor pris på sagaens tredje kapitel, “Riddick”. Jovist, den plagierer nærmest seriens første del, “Pitch Black”, men den er vanvittigt flot og stemningsfuld, og i hovedrollen emmer Vin Diesel så meget af charme og coolness, at det bliver legende let at leve sig ind i Riddicks kamp for overlevelse.
Desværre indeholder skiven ikke den forlængede “Director’s Cut”-udgave af filmen, som ligger på den amerikanske Blu-ray, men både billed- og lydkvaliteten er høj, og det sparsomme ekstramateriale er seværdigt. Så hvis man er fan af serien eller har en forkærlighed for genren og/eller Diesel, så bør man bestemt tage et nærmere kig på denne disk.
#11 Kyllingebenet 10 år siden
Riddick er en værdig efterfølger, der ligger sig imellem de to foregængere.
Nå ja, og så var det nice at se "Starbuck" igen!
5/6
Nu håber jeg blot, at vi får en fjerde film at se - hvilket Vin Diesel vist allerede har bekræftet?
#12 The Insider 10 år siden
#13 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
ja, den trailer jeg har set var koncentreret omkring én location, hvis jeg husker rigtigt et eller andet rum, hvor de blev angrebet af et monster. Så meget kedeligt ud.
#14 David Munch 10 år siden
Ja jeg har heller aldrig forstået kritikken.. I mine øjne er er den en ganske habil scifi actionfilm.
#15 emilernstsen 10 år siden
#16 dhad 10 år siden