Jeg kunne mægtig godt lide de første to spillefilm om den barske, bryske Richard B. Riddicks intergalaktiske eventyr, og jeg satte også stor pris på sagaens tredje kapitel, “Riddick”. Jovist, den plagierer nærmest seriens første del, “Pitch Black”, men den er vanvittigt flot og stemningsfuld, og i hovedrollen emmer Vin Diesel så meget af charme og coolness, at det bliver legende let at leve sig ind i Riddicks kamp for overlevelse.

Desværre indeholder skiven ikke den forlængede “Director’s Cut”-udgave af filmen, som ligger på den amerikanske Blu-ray, men både billed- og lydkvaliteten er høj, og det sparsomme ekstramateriale er seværdigt. Så hvis man er fan af serien eller har en forkærlighed for genren og/eller Diesel, så bør man bestemt tage et nærmere kig på denne disk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kyllingebenet 10 år siden

Traileren var virkelig ringe, og grunden til at jeg skippede den i biografen, hvilket jeg, efter at jeg nu har set Riddickl hele to gange, sidenhen har fortrudt. Jeg synes det er en habil actionfilm, og universet er tilsvarende interessant, og så er Vin Diesels Riddick virkelig badass og en type man ikke ønsker at stå i vejen for! Jeg forstår faktisk ikke alt det had som TCoR har fået - jeg synes faktisk at den både var federe og mere interessant end Pitch Black.
Riddick er en værdig efterfølger, der ligger sig imellem de to foregængere.

Nå ja, og så var det nice at se "Starbuck" igen!

5/6

Nu håber jeg blot, at vi får en fjerde film at se - hvilket Vin Diesel vist allerede har bekræftet?
Mental striptease..
Gravatar

#12 The Insider 10 år siden

#9, "dusørjægere" bliver også brugt, derefter "lejesoldater" (hvilket de jo også er) og så "soldater" som variant af sidstnævnte af hensyn til sproglig variation ;-)

War. War never changes.
Gravatar

#13 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Kyllingebenet (11) skrev:
Traileren var virkelig ringe


ja, den trailer jeg har set var koncentreret omkring én location, hvis jeg husker rigtigt et eller andet rum, hvor de blev angrebet af et monster. Så meget kedeligt ud.
Doctor Last Warning
Gravatar

#14 David Munch 10 år siden

Kyllingebenet (11) skrev:
Jeg forstår faktisk ikke alt det had som TCoR har fået - jeg synes faktisk at den både var federe og mere interessant end Pitch Black.
Riddick er en værdig efterfølger, der ligger sig imellem de to foregængere.

Ja jeg har heller aldrig forstået kritikken.. I mine øjne er er den en ganske habil scifi actionfilm.
Gravatar

#15 emilernstsen 10 år siden

Den her film er sindsygt dårlig... Pitch black var fed dog.
Gravatar

#16 dhad 10 år siden

Jeg synes også, at man bør spare pengene. Filmen er bare kedelig med ulideligt ringe skuespilpræstationer...

Skriv ny kommentar: