Jeg kunne mægtig godt lide de første to spillefilm om den barske, bryske Richard B. Riddicks intergalaktiske eventyr, og jeg satte også stor pris på sagaens tredje kapitel, “Riddick”. Jovist, den plagierer nærmest seriens første del, “Pitch Black”, men den er vanvittigt flot og stemningsfuld, og i hovedrollen emmer Vin Diesel så meget af charme og coolness, at det bliver legende let at leve sig ind i Riddicks kamp for overlevelse.

Desværre indeholder skiven ikke den forlængede “Director’s Cut”-udgave af filmen, som ligger på den amerikanske Blu-ray, men både billed- og lydkvaliteten er høj, og det sparsomme ekstramateriale er seværdigt. Så hvis man er fan af serien eller har en forkærlighed for genren og/eller Diesel, så bør man bestemt tage et nærmere kig på denne disk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Fredag 10 år siden

Hmm, måske skulle jeg købe den så. Har trods alt de to første og finder dem ganske underholdende. Mon det er værd at skaffe den amerikanske version hjem? Tak for endnu en fin anmeldelse Johan. Du gør det riddick godt;-P
Gravatar

#2 Batsy 10 år siden

Vin diesel og The Rock er for mig de nye action stjerner som vil blive betragtede som hvordan Swarznegger og Stallone blev betraget i 80'erne.

Håber dog ikke The rock stiller op som præsident, wait det kunne være det mest fantastiske ever!

The Rock til de amerikanske befolkinger "HEY! YOU NEED TO FOCUS!, PAIN & GAIN!".


Fin andmeldse Johan, den var humorfyldt og selvom man ikke brød sig om Riddick så kan man nu godt tage hatten af for Vin som du sagde, næsten da! Har ikke set Riddick endnu, har kun haft set det sorte får og synes den var forglemmlig. Måske skal jeg til at finde Pitch black, vil vædde med den ligger på Netflix DK, USA eller UK måske endda på Viaplay.
The hunt goes on in the Pitch black darkness.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#3 The Insider 10 år siden

#1, hehe, tusind tak! :-) Og hvis du også kunne lide de to første, så tror jeg der er rimelig stor sandsynlighed for, at du også vil kunne lide 3'eren. Mht. den amerikanske udgave, så er jeg helt ærgerlig over, at jeg gav mit eksemplar væk til en kammerat, før jeg fik set Director's Cut-slutningen (som jeg så kun har læst op på og set billeder fra). Men jeg må lige få den kværnet igennem, næste gang jeg er hos kammeraten.

#2, do it! Tag et maraton i weekenden!
War. War never changes.
Gravatar

#4 Batsy 10 år siden

The Insider (3) skrev:
#2, do it! Tag et maraton i weekenden!


Men Riddick koster jo 200 kroner på Blu ray :( Har haft brugt al min SU på kørekort denne måned snøft...
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#5 The Insider 10 år siden

Så kan du jo køre ned til videobutikken, wooohooo!
War. War never changes.
Gravatar

#6 Ispep 10 år siden

Spar de penge, Batsy ;)
Gravatar

#7 MOVIE1000 10 år siden

Jeg tror jeg smutter ned og køber den i morgen. og holder et maraton på søndag :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 Batsy 10 år siden

The Insider (5) skrev:
Så kan du jo køre ned til videobutikken, wooohooo!


Ispep (6) skrev:
Spar de penge, Batsy ;)


This is a.... Paradox....-
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#9 Gasivodo 10 år siden

Glimrende anmeldelse (grundet enighed;-)

Dog finder jeg det mere passende med betegnelsen; dusørjægere!
'Soldater' er de jo ikke rigtigt!

Edit: INSIDER!?!??! Hvilke billeder!! Troede dette var en hjemmeside for hele familien;-D

Mmmmh!!! Starbuck Ta Tas!

Med venlig hilsen Marius' far!!
(og knægten vil være giraf i år!? SUUUK;-)
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#10 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Har ikke set den, men jeg synes den så virkelig ringe ud i traileren. Jeg synes så også, at de første to var fra under middel til ringe.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: