I stedet for blot at byde på mere af samme skuffe går “De to tårne” i en ny retning, hvilket betyder mere action og mindre magi. Det fungerer fremragende og ser man bort fra enkelte minimale ridser i lakken, minder Jacksons mesterlige film stadig om en uudtømmelig gavebod, der har længe åbent. Ingen går skuffet derfra og “De to tårne” har fortjent hvert eneste af de fem store kameraer, som den får med herfra – det sidste kamera gemmer vi, til kongen vender tilbage.
Klik her for at læse mere om “Ringenes Herre: De To Tårne” i Ugens filmz.
#21 21 år siden
#22 Michael Andersen 21 år siden
Det må da være Gimli! Han er en fed lille mand! Har du set ham når han går? HÆ, Ligesom en and! ;)
#23 azathoth 21 år siden
#24 morten300 21 år siden
også slaget ved Helm kløft er fed.
#25 filmz-loonie 21 år siden
Bare en skam at hr. Jackson har taget sig lidt større friheder ifht. bogen i denne film, derfor virker TFOTR, som en mere helstøbt film, hvor TTT slinger lidt i fortællingen.
Men hvor var det lækkert at en slemme anelser om masser af kissemisse blev helt gjort til skamme... Puha!
Men hvorfor skal man absolut have "Comic relief" Arghh, hvor var det irriterende >:|
I may be wrong, but I doubt it
#26 Hasselguff 21 år siden
Hvor er der mange scener fra den lange DVD udgave som bare gør toeren endnu bedre. Alene at Gandalf nævner Gollums andet navn "Smeagol" for Frodo i Moria får betydning her.
Mine absolutte yndlingsmomenter i filmen var uden tvivl dem, hvor vi ser hvordan venskabet mellem Frodo og Sam falder fra hinanden. Nu er jeg sikker på at Jackson tør gå linen ud, og skildre Frodos endelige fald som det beskrives i bogen.
#27 filmz-XENTiNEL 21 år siden
Jeg kan i det hele taget godt lide den måde humoren er brugt i filmen, det giver den lige en ekstra dimension!
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7... Oswald was a fag!
#28 filmz-Erroneus 21 år siden
#29 21 år siden
#28 Legolas er egnerelt så sej i filmen at man ikke forstår det. Han får godt nok flået nogel orker (selvom hans Errol Flynn agtige Robin Hood kostume ikke altid virker lige fedt)
#30 Skobbolop 21 år siden
det var helt fantastisk..
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"