“Robin Hood” er ikke legenden om Robin Hood as usual, men derimod Ridley Scott as usual – en højtidelig og realistisk historiefortælling med begrænset faktuel substans. En klassisk ridderfilm med heltemod, skønjomfruer og brynjeklædte ryttere, der tørner sammen i storslåede slag. Intet nyt under solen her, men det er gedigent udført, så man er passende underholdt fra start til slut.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 BN 14 år siden

Baby Strong (20) skrev:
Filmens desperation for at opnå dybde og seriøsitet, virker bare ikke med alt den højtidlighed, der bygges op af salver af clicheer.


Tjah, hvad kan jeg sige? Jeg er vildt uenig.

Gladiator var rigtig god


Særdeles enig! :-)

Scott trådte bare i sin egen bæ, da han ville gøre sin Gladiator-succes efter.


Dér må jeg så sige, at jeg aldrig har opfattet KOH som et forsøg på at lave noget der lignede 'Gladiator'. Det er to meget forskellige film med meget forskellige historier.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#22 Baby Strong 14 år siden

#21 Det var mere ment som at han ville gøre succesen efter - ikke selve filmen. Scott ved bedre :) Men han "lånte" en del ved Gladiator.

/Over and out.
Gravatar

#23 Wookien 14 år siden

Kingdom of Heaven Directors Cut er ligeså god - hvis ikke bedre - end Gladiator. Filmen er selvhøjtidelig, ja - men det må film også gerne når de bruger 200 minutter på at opbygge et fantastisk plot og univers. Det var belastende i biografversionen, men directors cut er genial.

Forestil dig at nogen klippede 1 time ud af Lotr? Ikke helt samme film mere vel? (Jeg hader Ringenes Herre - men regnede med, at det var noget folk ku relatere til ;) )
Gravatar

#24 Fynboen 14 år siden

Hmm... er det bare mig der er en smule ked af at de oprindelige rygter om en Robin Hood-film, hvor Sheriffen af Nottingham var helten, og Hood var en terrorist-agtig forbryder, viste sig at være forkerte...?

Noget helt andet, så er det min forståelse, at der var så stor forskel på klasserne i middelalderen, at en person fra underklassen aldrig ville kunne gå for at være andet, pga hans/hendes sprog, manerer, mangel på uddannelse og viden..?
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#25 Lord Beef Jerky 14 år siden

Gladiator er for mig en omgang middelmådigt miskmask... KoH Director's Cut er derimod en god film, så for mig er sammenligningen lidt sær.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#26 Batsy 14 år siden

25# Din bøf!!!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#27 filmz-Bruce 14 år siden

Baby Strong (20) skrev:
Filmens desperation for at opnå dybde og seriøsitet, virker bare ikke med alt den højtidlighed, der bygges op af salver af clicheer.


Det var hurtigt du fik set D.C. udgaven! Cadeau for at have set den og derefter kommenteret den!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 filmz-Bruce 14 år siden

Trods kun 60% på Rottentomatoes er jeg nu blevet en smule mere "håbende", efter at have læst en anmeldelse af Andrew Pulver fra Guardian, en af "dem", hvis ord betyder lidt mere for mig og én som jeg ikke lige havde troet ville være så positiv.

Som så mange andre ellers gør, forholder han sig ikke negativ til det forhold, at Ridley Scott ikke vil genfortælle, men starte "legenden" og måske endda lægger op til den historie i en "2'er".

This is strong stuff!, tak for det!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 chronaden 14 år siden

Kommer lige fra bio.

Jeg håber, ligesom KoH, at scott har en time mere i posen han kan frigive i en extended edition. Filmen har en start, men midten og slutning er rushed - har skam ikke noget imod genfortolkningen af historien, filmen er bare ikke "stor" nok, jeg sad med en fornemmelse at det engelske kongerige var på størrelse med Læsø, og så blev størrelsen på de hære i filmen alt for underdrevet, i mange film overdrives der med antallet og statister generelt, men i denne er det omvendte tilfældet imo. Synes også der bliver fejlet i at adskille aristokraten fra pøblen, alle kommer ligesom lidt for meget ved hinanden (hvis man kan udtrykke det), adlen er f.eks. ikke særlig adelig, er ligesom hele filmen generelt er for meget nede på jorden.

På trods af dette er jeg enig i karakteren 4/6

PLEASE kom med en 3-4 timers forlænget udgave hr. scott.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#30 filmz-Bruce 14 år siden

Det ser ud som om Eberts ønskede at se Errol Flynn udgaven igen. Det meste af hans kritik går på, at filmen ikke har den ønskede vinkel, set i relief til de tidligere portrætter af legenden.

Little by little, title by title, innocence and joy is being drained out of the movies. What do you think of when you hear the name of Robin Hood? I think of Errol Flynn, Sean Connery and the Walt Disney character. I see Robin lurking in Sherwood Forest, in love with Maid Marian (Olivia de Havilland or Audrey Hepburn), and roistering with Friar Tuck and the Merry Men. I see a dashing swashbuckler. That Robin Hood is nowhere to be found in Ridley Scott’s “Robin Hood.

I cannot discover any sincere interest on the part of Scott, Crowe or the writer Brian Helgeland in any previous version of Robin Hood.

Have we grown weary of the delightful aspects of the Robin Hood legend? Is witty dialogue no longer permitted? Are Robin and Marion no longer allowed to engage in a spirited flirtation? Must their relationship seem like high-level sexual negotiations? How many people need to be covered in boiling oil for Robin Hood’s story to be told these days? How many parents will be misled by the film’s PG-13 rating? Must children go directly from animated dragons to skewering and decapitation, with no interval of cheerful storytelling?


Ja jeg er heller ikke i tvivl om, at Errol Flynn er og bliver The Hood, men det her var dog alligevel en af de mere ynkelige læsninger jeg har oplevet fra Eberts hånd. Hvis der endelig skal laves en ny Robin Hood film, ovenpå de 5-6 andre, så lad den dog for fanden opsøge nyt territorie.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: