“Robin Hood” er ikke legenden om Robin Hood as usual, men derimod Ridley Scott as usual – en højtidelig og realistisk historiefortælling med begrænset faktuel substans. En klassisk ridderfilm med heltemod, skønjomfruer og brynjeklædte ryttere, der tørner sammen i storslåede slag. Intet nyt under solen her, men det er gedigent udført, så man er passende underholdt fra start til slut.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 14 år siden

Bruce (30) skrev:
Hvis der endelig skal laves en ny Robin Hood film, ovenpå de 5-6 andre, så lad den dog for fanden opsøge nyt territorie.


Hørt!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 filmz-gofferoffer 14 år siden

Bruce (30) skrev:
Ja jeg er heller ikke i tvivl om, at Errol Flynn er og bliver The Hood, men det her var dog alligevel en af de mere ynkelige læsninger jeg har oplevet fra Eberts hånd. Hvis der endelig skal laves en ny Robin Hood film, ovenpå de 5-6 andre, så lad den dog for fanden opsøge nyt territorie.


Er 100% enig. Jeg synes, at Ebert efterhånden bliver mere og mere puritansk (jf. Kick-Ass-anmeldelsen, hvor jeg synes, det gik helt galt!) og indskrænket (jf. Robin Hood-anmeldelsen). Det er, som om han havde en forudindtaget indstilling om, at det ville være en skamplet på Robin Hood-legenden, hvis man forsøgte at tage historien alvorligt. Oh well.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#33 filmz-jonasgr 14 år siden

Brian Orndorf kan til gengæld godt lide den. Selv om det nu stadigvæk lyder til "blot" at være en underholdende actionfilm.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#34 Batsy 14 år siden

Så fik jeg set den og må sige den var det en fornøjelse (-:

syndes der mangler intet og dejlig ny måde at fortælle legenden på!, og skuespillet er dejligt og max den gamle han er sku en fremragende skuespiller (-:

5/6 herfra mit embede
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#35 PredatorX 14 år siden

Jeg har lige set den og må faktisk indrømme at jeg blev positivt overrasket, især set i lyset af de ret så middelmådige og nogle steder direkte fjendske anmeldelser.

Hvis man forventer et action/fantasi eventyr (ala Prince of Thieves) med karikerede og mere eller mindre fjollede karakterer, bliver man naturligvis slemt skuffet. Som mange påpeger har det ikke meget med den romantiske legende om Robin Hood at gøre.

Jeg tror mere Ridley Scott har tænkt "hvordan er det at leve i middelalderen i et fattigt tyranni der er igang med at ødelægge landet". Hvordan ville alle de har karakterer opføre sig i virkeligheden?

Jeg synes egentlig med det i tankerne, at det er lykkes Scott rigtig godt. Filmen er velfortalt, omend en smule ujævn hist og her, dejligt filmet med kvalitets skuespil. Der er masser af små huller, som også gør det her bestemt ikke er et mesterværk, men det er slet ikke den fiasko som jeg næsten forventede at se med første aintitcool anmeldelsen i tankerne.

Desværre havde filmen et noget ligegyldigt soundtrack... På dén konto havde jeg forventet så meget mere.

Jeg vil nok også give filmen 4/6, dog er jeg meget åben for at filmen ved gensyn kan ryge op på 5/6. Måske :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#36 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg har ikke helt mistet modet :) Men forventningerne er modsat også moderate :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#37 Batsy 14 år siden

36# Du bliver ikke skuffet bruce (-:
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#38 PredatorX 14 år siden

Bruce (36) skrev:
Jeg har ikke helt mistet modet :) Men forventningerne er modsat også moderate :)


Jeg tror også du gør klogest ved at holde dig neutralt. Der er ting i filmen der kan gå begge veje afhængigt af humøret tror jeg. Og selvfølgelig øjnene der ser den :)

Men jeg ville blive meget overrasket hvis du synes det er hans værste film :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#39 filmz-Bruce 14 år siden

#38 Jeg er ret sikker på, at White Squall holder titlen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#40 PredatorX 14 år siden

#39

Hahaha det burde den fandeme! Men okay hvad ved jeg, min yndlings Ridley Scott er Black Rain hehe... (udover Alien og Blade Runner naturligvis)
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: