“Role Models” er temmelig sjofel i sproget, og vi skal vist tilbage til “Superbad” for at finde en film med højere frekvens af de uartige ord, men ligesom “Superbad” får “Role Models” også en til at holde af hovedpersonerne, og da filmen nærmer sig slutningen med en herlig hyldest til de skæve eksistenser, giver den opbyggede sympati det hele et følelsesmæssigt løft. “Role Models” er næppe en film, man vil huske i frygtelig lang tid, og den indeholder ingen store overraskelser, men som en positiv feel-good film og en halvgrov komedie er den lige en anelse sjovere, dybere og mere følelsesfuld end de fleste konkurrenter. Nåh ja, og så får den det aldrende rockband Kiss til at virke helt seje igen. Det er i sig selv en imponerende bedrift.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kruse 15 år siden

Den skal helt sikkert købes når den udkommer på DVD! Den ser alt for sjov ud, og så er Paul Rudd altid hylende morsom!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2 Skobbolop 15 år siden

Det var Family Guy der fik Kiss til at virke seje igen.... men nu hvor jeg tænker over det, så har Kiss sgu altid været seje...
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#3 soren 15 år siden

Hold da op en overraskelse. Gik ind til den film uden nogen forventninger overhovedet, og havde faktisk knapt nok hørt eller læst noget om den. Men den viser sig at være en af de sjoveste film jeg har set siden Superbad og Sarah Marshall.
Det er få film der giver mig grineflip i biffen. Denne var en af de få!
5/6 :)
Gravatar

#4 Kruse 15 år siden

Jeg skal ind og se den i aften, så jeg glæder mig :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 Kruse 15 år siden

Ja, så er jeg lige kommet hjem fra biffen hvor jeg fik set Role Models. Jeg må ærligt talt indrømme at jeg blev lidt skuffet. Den løfter sig aldrig over middel. Den har ind i mellem nogle ganske sjove jokes, men det er bare for sjældent at de kommer. Og flere af de bedste jokes har vi allerede set i traileren, og det er sgu' ærgeligt. Det hele virker bare noget halvhjertet. Desværre, for jeg synes ellers normalt at Paul Rudd er en af de absolutte sjoveste komedieskuespillere, og Sean William Scott spiller altid en vis version af Stifler, og det kan også frembringe et par smil. Der var bare for langt mellem snapsene i denne film, og når jokes'ne så kom var de desværre bare ikke gode nok.

En middel komdie - 3/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: