“Rush” formår både at være en medrivende sportsfilm (også for os ikke-sportsfans) og et solidt drama under Ron Howards kyndige instruktion. Men for ofte fornemmer man, at filmmagerne lefler for Oscar-uddelerne ved at indskyde lidt unødvendig og forceret sentimentalitet, hvilket det amerikanske filmakademi jo er kendt for at værdsætte. Alligevel er der adskillige gode grunde til at indløse billet til “Rush” – deriblandt Chris Hemsworth og Daniel Brühl, der imponerer i roller, som formentlig bliver påskønnet under næste års Oscar-sæson. Begge skuespillere leverer deres karrierers hidtil bedste præstationer og giver “Rush” det ekstra skub, der får den til at overhale de fleste andre film inden for samme genre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Slettet Bruger [2508557895] 10 år siden

Gasivodo (10) skrev:
Er bare blevet en smule træt af, evig og altid høre om hvad anmelder IKKE finder interessant. Trænger ganske sikkert til at blive belært om hvad der er god film smag, gider det bare ikke i en anmeldelse.


Så i bund og grund, har du ikke forstået anmeldelsen og har bare dannet dig en mavesur tolkning. :)
Gravatar

#12 The Insider 10 år siden

Jeg synes nu ellers, at Nadias sidestilling af "Rush" med Kafkas "Processen" fremgik som et meget naturligt element i anmeldelsen.

(smiley der vender det hvide ud af øjnene)
War. War never changes.
Gravatar

#13 Jb-film 10 år siden

Jeg fornemmer lidt en film, der ligger fint i spænd med Steve McQueens "Le Mans" - men er man sportsinteresseret, især motorsport, så er den nok særligt interessant.
Gravatar

#14 steadi07 10 år siden

#13 - Ifølge Mark Kermode skulle den manglende interesse for motorsport ikke gøre det mindste for filmens indtryk.
Gravatar

#15 the_paki_don 10 år siden

Jeg var inde og se "Rush" i fredags i Palads' Thunderbox sæder.

Jeg tænkte, at dette ville være en film, hvor det kunne være ekstra givende for filmoplevelsen, at man kunne få vibration i sædet og bedre lyd og hold kæft, hvor er det godt at have ret! :D

Jeg synes, at filmen i sig selv er en stærk fortælling med en flot visuel side og dygtige skuespillere over hele linjen. Jeg er IKKE Formel 1 fan, men jeg var meget spændt på, hvordan løbene ville udarte sig og det er en stor ros til Ron Howard at instruere en film, der kunne få mig til at blive så spændt.

Men med netop Thunderbox sæderne blev det hele eleveret til et højere niveau, hvor jeg faktisk vil sige, at det her er et mærkbart bedre tiltag, som jeg hellere så implementeret end 3D ift. indlevelse i en film.

I det sidste løb i filmen så kunne jeg mærke vibrationen følge beatet for musikken fra Hans Zimmer, men det gav også en fornemmelse af at mærke kørerens hjertebanken og det var genialt. Jeg følte, at jeg kørte med og det har 3D ikke kunnet give mig endnu - den der følelse af at være tilstede.

Så jeg gav filmen 5 stjerner, hvor Thunderbox fik en hel stjerne for sig selv!

Se den i biffen og hvis Thunderbox er til rådighed, så prøv det! :)
Gravatar

#16 Gasivodo 10 år siden

Æv! Det hvide ud øjne ligefrem! Mine sarkastiske, voldsomt subjektive indput skal nedgøres med spoiler?
'amen ydmyg tak, kære Inside(r)Hollywood:-D

Der var engang suk...
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(

Skriv ny kommentar: